[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

---------

[Linux-programlama] Re: postgresql de turkce

From: Atif CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Fri, 15 Feb 2008 17:44:57 +0200

Namık Güngör wrote:
> su - postgres şeklinde girdim zaten.
> Yalnız initdb uygulaması sistemde yok.
>

> Atif CEYLAN yazmış:

kaynak koddan derlemenizi önereceğim.
default dizin olarak /usr/local/pgsql kullanıyor.
aşağıdaki adımlar ile kurulum yapabilirsiniz.

./configure
make
su
make install
adduser postgres
mkdir /usr/local/pgsql/data
chown postgres /usr/local/pgsql/data
su - postgres

/usr/local/pgsql/bin/initdb -D /usr/local/pgsql/data --locale=tr_TR.UTF-8

#çalıştırma betiği için
cp indirdiğiniz dizin/postgresql-8.X.X/contrib/start-scripts/linux
/etc/init.d/postgresql
chmod o+x /etc/init.d/postgresql

#başlangıçta aktif olması için

ln -s /etc/init.d/postgresql /etc/rc0.d/K02postgresql
ln -s /etc/init.d/postgresql /etc/rc1.d/K02postgresql
ln -s /etc/init.d/postgresql /etc/rc2.d/S98postgresql

#aşağıdaki satırları /etc/profile dosyanıza ekleyin.
PATH=/usr/local/pgsql/bin:${PATH}

#son olarak çalıştırmak için
/etc/init.d/postgresql start