[Linux-programlama] Re: 2 farklı jdk birlikte kullanmak

---------

[Linux-programlama] Re: 2 farklı jdk birlikte kullanmak

From: Doruk Fisek <dfisek_at_fisek.com.tr>
Date: Fri, 15 Feb 2008 16:23:49 +0200

Fri, 15 Feb 2008 15:49:16 +0200, "Remzi Düzaðaç" <remzi.d_at_gmail.com> :

> Okul projelerini yapabilmek için 2 farklý jdk yý ayný anda sistemde
> bulundurmalýyým.
> Lego mindstorm rcx lerini programlayabilmek için jdk 1.1 , 1.2 , 1.3
> veya 1.4
> java dersinin projelerini yapabilmek için jdk 6 yý debian veya pardus
> üzerine kurmalýyým.
> acaba bu ikisini birbirlerinden ayrý olarak nasý kullanabilirim lejos
> kurulumu yaparken sanýrým
Jdk'lari farkli dizinlere kurup, daha sonra programlara jdk dizini
olarak hangi surumu istiyorsaniz onu gostermeyi deneyebilirsiniz.

Pardus'un devel deposunda 1.6 surumu var.

http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/programming/languages/java/sun-java/

Orada kurulum dosyalarini bilgisayariniza cekip pspec.xml ve actions.py
dosyalarinda /opt/sun-jdk olarak gecen kurulum yerlerini
ornegin /opt/sun-jdk-1.6 olarak degistirip, paket ismini de degistirip
(digerini guncellememesi icin) pisi build pspec.xml komutu ile yani
paketler citleyebilirsiniz. Olusan pisi paketlerini sisteme
kurdugunuzda farkli bir dizine kurulur.

Alternatif bir cozum, bilgisayarinizda zaten iki dagitim kuruluysa,
birini jdk 1.5'ta tutup, digerini 1.6'ya gecirmek olabilir. Jdk
degistirmeniz gerektiginde dagitim degistirebilirsiniz.

                   Doruk