[Linux-programlama] Re: fikir alış-verişi

---------

[Linux-programlama] Re: fikir alış-verişi

From: Recep KIRMIZI <rkirmizi_at_gmail.com>
Date: Mon, 29 Dec 2008 00:13:09 +0200

On Sunday 28 December 2008 23:59:33 Alper KANAT wrote:
> Merhaba,
>
> Bence programlama dili önermek çok mantýklý deðil.. Üniversite için bir
> yazýlým yazýlacaksa öyle ya da böyle bir dille yazýlacak neticede..
> ASP.NET de olsa, PHP ya da Python da olsa öncelikle kod olarak kaliteli,
> rahat okunabilir olmalý; sonrasýndaysa en önemli kriter olarak
> sürdürülebilir olmalý.
>
> Python ile projeye baþlarsanýz daha sonra sitenin kodunda geliþtirme
> yapacak kiþiler Python bilmiyorlarsa projenin baþtan yazýlmasý vb.
> gündeme gelebilir. (bizde geldi maalesef)

> [...]

Yukarýda yazýlanlara aynen katýlmakla birlikte bir sorum olacak öðrenci not
sistemi otomasyonu, ve üni. deki diðer iþleri yapacak yazýlýmlarý yazmaya
kalkýþmak haylice bir yük olsa gerek. Bu iþi yaparken dýþarýdan (daha doðrusu
en azýndan bu listenin sakinlerinden) bir beklentiniz var mý? Þunun için
soruyorum. Bu yapýlacak iþ eðer baþarýlý bir þekilde yapýlýrsa sanýrým çoðu
üniversite için güzel bir örnek'te teþkil etmiþ olacak. Henüz baþlamamýþ olan
bu proje için bence dilden ziyade nasýl bir lisans kullanacaðýnýzý öncelikli
olarak tartýþýn derim. Benim üniversitemde ve diðer birçok üniversitede
kullanýlan dandik sistemlere ikame olarak gösterilebilecek bir sistem
yapýlýrsa sanki buradan büyük bir hareket baþlar gibi geldi bana. Bilmem
liste sakinleri ne düþünür bu konuda.