[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sınıf/class arıyorum...

From: Recep KIRMIZI <rkirmizi_at_gmail.com>
Date: Sat, 6 Dec 2008 13:38:30 +0200

Bilmem burada çok mu abes kaçar ama en azından adı geçsin istedim.
Anladığım kadarıyla temel sorun iş yükünün fazla gelmesi. Tam da aynı dertten
muzdarip birileri [1] kısa zamanda çok işi nasıl yaparız diyerek thread 'in
yukarıki bölümlerinde de yer yer bahsi geçen (cakephp, ZF, vb...) benzeri bir
çatı yapısını python ile yapmışlar. Bence çokta güzel olmuş gibi görünüyor.
Okudukça hayran kalıyorum. Tabi ki mevcut projeyi django[2] ile yeniden
yazmak yoğun bir yük. Fakat bundan sonra yapacağım web işlerinde, altından
kalkabildiğim kadarıyla django kullanmaya çalışacağım. (size de tavsiye
ederim.) Öğrenme konusu ise o kadar iç rahatlatıcı ki. Sanırım bir dil bu
kadar kolay olabilirdi. Java ile kıyaslanamaz bile. Sorunların o bu kadar
hızlı çözüldüğünü görmek ise insanı ayrıca mutlu ediyor. Veri tabanı ile
alakalı olarak ise model yapısına [3] bir göz atmanızı öneririm. (sizin veri
tabanı ile uğraşmanıza gerek yok; sadece modelinizi oluşturun yeter :) )

Thread çok farklı konulara kaymasın diyerek burada kesiyorum. Ama web,
framework, oo programlama konuları geçen bir yerde django yu anmazsak sanki
biraz ayıp etmiş olurduk...

[1] http://www.djangoproject.com/community/
[2] http://www.djangoproject.com/
[3] http://docs.djangoproject.com/en/dev/topics/db/models/#topics-db-models