[Linux-programlama] (Python) isinstance kontrolunde sorun

---------

[Linux-programlama] (Python) isinstance kontrolunde sorun

From: Azer Koculu <azer_at_kodfabrik.com>
Date: Sun, 7 Dec 2008 14:40:44 +0200

Merhaba,

foo ve bar adinda iki modulum var.bar modulu, foo'nun icindeki hello
class'ini alip bir islem yapiyor;

bar.py
====
import foo

h = foo.Hello()

foo.check(h)
====

En son, foo modulunden bir method calistirdim, h degerini yolladim.
Foo modulundeki sorun su;

foo.py
====
class Hello: pass

def check(obj):
  return isinstance(obj,Hello)
====

check methoduna gelen objenin, Hello classinin instance'i olup
olmadigini kontrol etmek istiyorum ama obj degeri foo.Hello, Hello
degeri ise __main__.Hello olarak gectiginden yanlis sonuc aliyorum.

Bu probleme nasil bir cozum bulunabilir?

Azer

--
Azer Koçulu
http://azer.kodfabrik.com