[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sýnýf/class arýyorum...

---------

[Linux-programlama] Re: PHP'den MySQL'i kullanmak için sýnýf/class arýyorum...

From: Adem Alp YILDIZ <ademalp_at_gmail.com>
Date: Thu, 4 Dec 2008 10:36:20 +0200

Merhaba,

Kendi yazdýðým ve projelerimde kullandýðým sýnýfý[1] örnek alarak
kendi sýnýfýnýzý yazabilirsiniz.
Daha yayýnlama aþamasýna gelmediði için herhangi bir belgeye sahip
deðil, belki de hiç açmam :-)
Kullanýmýna örnek;

$db = new phpmydb($mysqlbaglanti);
//mysqbaglanti degiskeni mysql_connect'den dönen sonuç
//klasik kodlamayla iç içe kullandýðým için kendi baðlantý metodunu
yazmaya gerek görmedim.

$db->eleman('alan1',$deger);//ilk parametre db alaný
$db->eleman('alan2',$deger2);

$id = $db->ekle('tablo'); //tabloya yukarýdaki degerleri ekle $id ye
insert_id yi aktarýr
$db->eleman_temizle();//daha önce eklenenleri temizler

$db->eleman('alan3',$id);
$db->duzenle('tablo',$id); //indexli alanýn id ile eþleþenini düzenler
istenirse aþaðýdaki gibide kullanýlabilir
$db->duzenle('tablo',"where id=$id");

$db->sorgula('tablo','alan1,alan2','where alan1='a' order by id limit
3, 3'); //alan1 2 deðer yerine * kullanýlabilir ama tavsiye edilmez
:-D

while($db->getir())
echo $db->getir_al('alan1');

$db->sil('tablo',$id);//yine duzenle metodunda olduðu gibi sorgu ile
kullanýlabilr

[1] http://github.com/ademalp/phpmydb/tree/master/class.phpmydb.php

Tam olarak projenin bitmediðini hatýrlatmak isterim kullanýrsan da
sorumluluk tamamen sana ait. hatta buraya yüklediðim sürüm
çalýþmayabilir de :-)

Umarým bir fikir verebilmiþtir.

Ýyi Çalýþmalar
A.