[Linux-programlama] Re: PHP bilen yazılımcı arıyoruz

---------

[Linux-programlama] Re: PHP bilen yazılımcı arıyoruz

From: Deniz Silahcilar <dsilahcilar_at_gmail.com>
Date: Wed, 16 Apr 2008 01:40:06 +0300

On 16/04/2008, Davut Topcan <bocuhk_at_gmail.com> wrote:

> Bilginiz olsun diye yazıyorum,
>
> Bu dersleri 2000 ve 2002 yılları arasında "Bilgisayar Programcılığı"
> bölümünde bazılarını aynı, bazılarını farklı isimlerle bizler de aldık(ve
> dahi dahasını da). bunlara ek olarak tarih , edebiyat falan da verdiler ;-)
> Biz o dönemde haftanın her günü sabahtan akşama kadar aralıksız ders
> alıyorduk. Hocalarımızdan biri o dönemde bu durumu " sizler mühendislik
> bölümlerinde 4 yılda verilen eğitimi sıkıştırılmış olarak 2 yılda
> alıyorsunuz " diyerek açıklamıştı. Şu anda Bilgisayar Programcılığı diye
> [...]

Bende Sdu bilgisayar programcılığı okumuştum şimdi de mühendislik eğitimi
alıyorum ve gözümde 2 mesleğinde pek bir farkı yok. Sonuçta programla işiyle
uğraşacaksanız _etiket_lerin pek bir önemi olduğu sanmıyorum. Şu anki okul
arkadaşlarım _bir kısmı_ ile bilgisayar programcılığından arkadaşlarımın
_bir kısmı_ arasında bir tercih yapacak olsam, programcılık mezunu olupta ,
yarın mühendis olacaklardan çok daha iyi iş çıkarabilecek kişiler tanıyorum.
Tabi bu başarı oranı programcılıktan müdendisliğe gittikçe artıyor.
Mühendislikte de, programcılıkta da alınan eğitimi şu devirde ilk okul
mezunu birisi bile rahatlıkla alabilir. Bugün mti bile eğitimlerini ücretsiz
olarak internetten sunarken benim mühendislik diplomamın bir anlam ifade
ettiği sanmıyorum.

Fakat özlem hanım açısından bakılacak olursa, bende bir iş veren olsam
seçimi kolaylaştırmak için mühendis tercih sebebidir diyebilirdim. Ama bu
demek değildir ki mühendislik diplomasına sahip kişi işi daha iyi
yapacaktır. Burada ki amaç başvurunun çok olması halinde kolay bir seçim
yapabilmektir.

Türkiye gibi insanların kendilerini hiç alakası olmayan durumlarda bile
kendilerini meslekleriyle (Dr. Kemal, Avukat Ayşe, Mühendis Hasan gibi)
tanıttıları bir ülkede bu tarz kompleksi yaklaşımları normal karşılamak
gerekir. Sanırım bu insanlar mühendislik eğitimini bir üniversite rektörüne
onaylatmamış birinin kendilerinden daha iyi çıkarabiliyor olmasını
kabullenemiyor.

--
http://dsilahcilar.blogspot.com/