[Linux-programlama] bir sql yardýmý rica ediyorum

---------

[Linux-programlama] bir sql yardýmý rica ediyorum

From: OKAN <liste_at_ari-tech.com>
Date: Wed, 9 Apr 2008 16:44:32 +0300

Merhabalar, soyle bir SQL yazmaya calisiyorum. Yardýmýnýzý rica ediyorum.

kategori tablom mevcut:
id, isim, parent_id, yayin_durumu

Burda bir kategori (alt alta parentlar ile baglý) kaydý olabiliyor ve onun parent oladugu alt kategoriler olabiliryor.

Bir de
urunler tablom mevcut
id, isim, kat_id

Bu tablo da urunleri baglý oldugu kategori ile birlikte tutuluyor.

Ýstiyorum ki,
SELECT * FROM urunler yapayým ancak baglý oldugu kat_id yayýnda degilse o urun cýkmasýn. Ancak burda soyle bir soru cýkýyor karsýma

Urun alt kategorilerden birinde olabilir, ancak yayýnda olmayan bu alt kategorýnýn parent'larýndan biri ise o urun yine goruntulenmemeli. Tek bir sql ile urunun baglý oldugu ust kategorilere gore her biri mutlaka yayýnda ise getirmek istiyorum.

FÝkirlerinizi paylaþabilirseniz memnun olurum.

Saygýlar