[Linux-programlama] Re: Oracle veya PostgreSql

---------

[Linux-programlama] Re: Oracle veya PostgreSql

From: Atıf CEYLAN <atifceylan_at_gmail.com>
Date: Fri, 04 Apr 2008 01:05:38 +0300

Kasım ERKAN yazmış:

> Herkese merhabalar;
>

> Şirketimiz otomasyon yazılımı yapıyor ve Database olarak MS sql ve
> Oracle kullanıyoruz. Sql i yavaş yavaş kaldırıyoruz ve Oracle a
> geçiriyoruz. Programımızı da güncelleyip Java ya geçiş yapıyoruz.
> Modülleri javada yapıyoruz şuan tektek. Ama ben bunu Oracle dışında
> bir Database kullanarak yapabilir miyiz arayaşındayım. Listeden takip
> ettiğim kadarıyla ve araştırmalarım sonucunda PostgreSql sonucuna
> vardım. Bu arada Application Server olarak Linux Redhat enterprise
> kullanıyoruz. Javaya geçişte clientlarımızıda Parduse geçirmeyi
> [...]
hiç sıkıntı yaşamazsınız diyen yalan söyler :) ama büyük olasılıkla
büyük sorunlar yaşamaz ve olanları da kolayca aşabilirsiniz diye
düşünüyorum. tabi veritanınızı da bilmek gerek. işkembeden sallıyorum
ama oracle'a özgü özellikler veya sql fonksiyonları kullanıyorsanız
bunların cevrilmesi lazım. ayrıca client tarafında kullandığınız
veritabanı objenizide bu yönde değiştirmeniz gerekiyor. bunların en
büyük dez avantajı cok fazla zaman alması ve daha da önemlisi
öngöremediğiniz bir cok yapısal hatalar. yani "veritabanı değiştirmeden
önce şu modül calşıyordu ne oldu şimdi buna? yoksa bu subquery böyle
çalışmıyormuymuş?" gibi söylemlerde bulunabilirsiniz. stable olan bir
uygulama bir anda kararsızlaşabilir.

kolay gelsin
Atıf