[Linux-programlama] Re: MySQL'de Primary Key alanlar indexli mi?

---------

[Linux-programlama] Re: MySQL'de Primary Key alanlar indexli mi?

From: Ismail ASCI <ismail.asci_at_gmail.com>
Date: Fri, 4 Apr 2008 09:05:29 +0300

Merhaba,
Evet Primary Key'ler index'lidir.Ancak index'leme bicimleri acisindan
normal index'lerden biraz daha farklidirlar.
Ornegin Innodb tablolarda mysql primary key'lere normal index'li
alanlardan daha hizli ulasir. Ama bu hiz, insert/update islemlerinde
bazen olumsuz etkilere neden olabilir.

Kolay gelsin.

2008/4/4 NURI AKMAN <nuri.akman_at_hazine.gov.tr>:

> Arkadaşlar,
>
> MySQL'de Primary Key alanlar indexli mi? Yani ben bir field'ı PRIMARY KEY
> yaptığımda o alan otomatik olarak INDEXLENİYOR MU? yoksa benim ayrıca
> indexlemem gerekir mi?
>
> Sevgiler....

Ismail ASCI
Pozitim Technology