[Linux-programlama] Re: Django hakkinda birkac soru

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Tue 18 Sep 2007 - 16:00:33 EEST

Merhaba,

1) Django'nun nerede kurulu olduğunu biliyor musunuz ? .bashrc
dosyasında yaptıklarınızın anlamını biliyor musunuz ya da ? source
komutu ile .bash_profile yanyana ve aralarında 1 boşluk ile yazılmalı.
(Bu arada .bash_profile değil de .bashrc dosyası varsa onu da
kullanabilirsiniz.) Dosya içerisinde django'nun nerede kurulu olduğunu
gösterip PYTHON'un sys.path'ine ekliyorsunuz. Ancak bu kurulum sizin
için geçerli olacak diye bir şey yok. Kendinize uygun olarak
değiştirmelisiniz.

2) PHP'yle yazılım geliştirmek için Django'yla geliştirmek arasında
elbette farklılıklar olacak. Geliştirdiğiniz kodu yaptığınız her
değişiklikten sonra test edebilirsiniz. Ben özel test modülleri yazıp
onlarla test yapıyorum derseniz de Django'nun bu konuda bazı anlatımları
zaten mevcut: http://www.djangoproject.com/documentation/testing/

Eğer Django'nun proje ve uygulama bazlı geliştirme yöntemini
sevmediyseniz diğer Python çatılarını deneyebilirsiniz. URL'lerle fazla
uğraşmanız gerektiğini düşünmüyorum. Zira geliştirdiğim projede URL'lere
ayırdığım zaman yalnızca bir kaç dakika.. PHP'de bu durum nasıl
bilmiyorum ancak daha kolay olduğunu sanmıyorum.

3) Django'nun newforms modülüne hiç baktınız mı ? Form'larla ilgili
sizin söylediklerinizin çok daha fazlasını çok çok az kod yazarak
yapabiliyorsunuz Django ile.. PHP'den farklı olarak bir çok konuda sizin
forma yazılanları test etmeniz de gerekmiyor. Bunların çoğu sizin
tanımladığınız veritabanı modeline göre yapılıyor ama yine de ekstra
önlemler alabiliyorsunuz dilediğiniz gibi.. Ayrıca cümle değişkenleriyle
gelebilecek ', " gibi karakterler de ORM tarafından düzeltiliyor.

4) Dosya yükleme kısmı için de newforms'a bakabilirsiniz.

Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org

Azer Koculu yazmış: