[Linux-programlama] Re: Postgresql e resim gömmek

From: Devrim GÜNDÜZ (devrim@gunduz.org)
Date: Tue 18 Sep 2007 - 15:36:59 EEST

Merhaba,

On Tue, 18 Sep 2007, Uygar UZUNHASAN wrote:

> Bu tablolardan bir kaç tanesinde resim ve döküman tutmayı istiyorum.
> Teknik terimlere çok hakim değilim ancak, bulabildiğim yazı ve
> makalelerde büyük boyutlu dosyaların db ye gömülmesinin sistemi
> yavaşlatacağı anlatılıyor, ancak anladığım kadarıyla istemci sayısı
> arttıkca db ye gömmek daha güvenli olacak.

Dosya sistemi ile veritabanının aynı transaction içinde olması mümkün
olmadığından, bu dosyaları dosya sisteminde tuttuğunuzda bazı durumlarda
veri bütünlüğünün bozulabileceğini unutmamak gerekli... Bence asıl nokta
burası.

> Merak ettiğim jpg doc gibi
> büyük dosyaları gömersem tüm db mi yavaşlar, yoksa yavaşlamaktan
> kastedilen yalnızca bir resim tablosunun daha yavaş mı açılacağı, yani
> diğer tabloları yavaşlatacak mı?

Large Object'lerin export / import işlemleri tabii ki biraz vakit alır.
Aklınıza saniyeler gelmesin; ancak düz metin seçmekten daha uzun süreceği
kesin.

> Bir de sistemi hızlandırmak için web sitelerinde uygulandığı gibi
> büyük resimlerinin küçük ön izlemesini almak mümkün mü? Veya bu ihtiyaç,
> dosya veri tabanına gönderilirken, başka bir alana da pixel i
> küçültülerek mi yazılması ile karşılanıyor.

Bunu yazılım tarafında anında halledebilirsiniz sanırım; olmadı dediğiniz
gibi küçük hallerini de saklayabilirsiniz ama bu gereksiz olacaktır.

> Birkaç ay önce bu konuyu merak ettiğim için araştırmış ve lo_import
> ile bir dosyayı db ye göndermiştim (bunu backup dosyasının büyümesinden
> anladım) ancak bunu nasıl kullanırım, gönderdiğim dosyayı nasıl alırım ,
> bu dosya hangi tabloda durur anlayamadım, aynı dosyanın harddisk de
> adresini tutar gibi bu import un da oid ini tuttuğum bir tablomu
> oluşturacağım?

lo_export'a bakabilirsiniz. pg_largeobject tablosu size yararlı bilgiler
sunacaktır. loid anahtar sözcüktür burada, evet.

Kolay gelsin,

--
Devrim GÜNDÜZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr