[Linux-programlama] Re: Mysql 5 Türkçe karakter sorunu

From: Mehmet Fatih YILDIZ (fatih.mfyz@gmail.com)
Date: Tue 04 Sep 2007 - 20:56:33 EEST

Veritabanını utf8_general_ci olarak kullanmaya çalış bundan sonra,

Şimdilik ise php dosyalalarında mysql'i bağladıktan hemen sonra
SET NAMES 'UTF8'
veya iso kullandıysan
SET NAMES 'Latin5'
sql'ini çalıştır. sadece mysql_query'ye sokman yeterli.

Tabiki sorun sadece bu olmayabilir. Necmettin arkadaşımın dediği gibi
sitenin encoding'leri ile veritabanınınkiler hatta ikisi aynı olsa
bile connection_collation'un farklı olabilir.

Bu gibi sorunlar en rahat HEPSİ UTF8 kullanıldığında çözülüyor.
Tavsiyemdir.

--
Mehmet Fatih YILDIZ
http://www.mfyz.com