[Linux-programlama] Re: Mysql 5 Türkçe karakter sorunu

From: Necmettin Begiter (necmettin.begiter@gmail.com)
Date: Tue 04 Sep 2007 - 20:46:03 EEST

On 04 September 2007 Tuesday 19:40:00 binan wrote:
> MySQL 5 veri tabanýndan export ettiðim bilgileri yeni kurdugum server a -Bu
> serverdada mysql 5 var- import ediyorum.. Ýçerik phpmyadmin de sorunsuz
> gözükürken, siteye baktýðýmda türkçe karakterlerde sorunlar oluyor...
>
> Not: Export ettiðim dosyanýn karakter kodlamasý UTF8 olarak geliyor...
> karakter kodlamasý UTF-8 (degistirmeden) olarak import ettim sorun
> cozulmedi...
> karakter kodlamasý iso-8859-9 yaptým, yine sorun çözülmedi ..
>
> ö, Ö, ü, Ü harflerini görüyoruz fakat þÞðÐýÝçÇ harflerinde sorun oluyor..
>

> yardimlarinizi bekliyorum ...

> [...]

Eðer siteye baktýðýnýzda böyle görüyorsanýz ama MySQL'e aktardýðýnýz verilee
konsoldan veya PhpMyAdmin ile baktýðýnýzda doðru görünüyorsa, bu, tarayýcýnýn
karakter kodlamasý ile ilgili bir problemdir. Hazýrladýðýnýz sayfalara
kodlama ("encoding") bilgisi girmelisiniz.

Sayfalarýnýzýn <HEAD> kýsmýna þu satýrý eklerseniz sorun çözülecektir: