[Linux-programlama] Re: Python decorators...

---------

[Linux-programlama] Re: Python decorators...

From: Caglar Akyuz <caglar_at_bilkon-kontrol.com.tr>
Date: Tue, 13 Nov 2007 09:10:18 +0200

Timuçin Kızılay wrote:
> Turbogears framework'u öğrenmeye çalışıyorum ama decorator kavramı bana
> hala büyü gibi geliyor, ne işe yaradıklarını tam olarak anlayabilmiş
> değilim. Daha önce kendi yazdığım ufak tefek python programlarında da
> hiç kullanmadım. Nette araştırdım, python dokumanlarında ne olduğunu
> anlatan birşeye rastlayamadım, sanırım bir yerlerde birşeyleri atladım
> çünkü bunların çok faydalı birşeyler olduğunu düşünüyorum ama ne
> olduklarını da anlamış değilim. Birileri bana kısaca anlatabilir ya da
> bir dokuman linki verebilir mi? google çok fazla sonuç buldu, tonla
> [...]

Decorator kavramını pek fazla kullanan birisi değilim, ama çok fazla
cevap veren olmadığı için kendi fikrimi söylemek istedim.

"Decorator" lar temel olarak bir fonksiyonu alıp başka bir fonksiyona
çeviriyorlar(sadece fonksiyonları değil). Bu nerelerde kullanılabilir,
örneğin programlarda log almada ya da her bir fonksiyonun çalışma
süresini hesaplamada. Böylece her fonksiyonu teker teker ellemek yerine
bir tane decorator tanımlıyorsunuz, bunu istediğiniz fonksiyonun başına
ekliyorsunuz o fonksiyon çağrılınca decorator log dosyasına gerekli
girdileri ekliyor ya da süre ölçüyorsa fonksiyon çağrılınca zamanı
sıfırlıyor çıkarken de geçen süreyi ekrana yazdırıyor. Bunun dışında
python'da static fonksiyon kavramı yok denebilir, yine bunun içinde
decorator ları kullanmışlar.

saygılarımla,
yca