[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

---------

[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

From: İsmet Sönmez <isonmez_at_bek.org.tr>
Date: Thu, 1 Nov 2007 12:18:48 +0200

Herkese Merhaba,

Sohbetin sonunu geldik ama olsun

>Delphi'yi bırakmak istemelerinin sebebi Delphi'nin artık eskisi kadar
>gelişen bir ortam olmaması. Delphi pratik olarak öldü denebilir. Bir de

Kesinlikle katılmıyorum.Delphi hala gelişiyor. CodeGear açıkkaynak dillere
ide
üretmeye başladı.

>artık yazılımın web tabanlı olması yani her kullanıcının bilgisayarına
>yazılım kurulması gibi dertlerden kurtulunması isteniyor. Hatta
>kullanıcılar bilgisayar kullanmak zorunda bile kalmasınlar, standardlara
>uyan bir web browser çalıştıran her cihazdan yazılımı kullanabilsinler
>gibi bir istek var. Haliyle bol AJAX destekli bir uygulama ortaya çıkacak.

Bunu Delphi ile yazdığınız win32 uydulamada da yapabilirsiniz.Sonuçta
kullanıcıya
Web browser yerine ApplicationLoader yüklersin. :)
Web olsun çamurdan olsun dersen bu zaten Delphi içinden yapılıyor.Anlatmama
gerek yok sanırım.

>.Net istemelerinin nedeni de Delphi öldü ama zaten küçük bir firmaydı,

Borland ben kendimde oldum olalı var, sanırım var olmaya devam edecek.
C ve pascal dili kaç şirketin ismiyle anılmış dünyada

>.net'in arkasında koskoca microsoft var demeleri. Özgür yazılım

Mikisoft elinden gelsi şimdi .net piyasadan kaldırır.

>dünyasından bihaber olduklarını ve bu işlerle uğraşanları bir grup
>universite öğrencisi hevesli diye düşündüklerini de eklemek isterim.

Mezun olalı 11 yıl olmuş hala uğraştığımıza göre...

Bundan öte;
Çok katmanlı uygulamada; Uygulama sunucusunu ve istemcileri Delphi ile
yazıyorum.
Bu uygulama sunucusu c,c++,c#,java,asp.net,php ile istemci yazabiliyorum.
Delphiden vazgeçmeyi asla düşünmedim ve düşünmüyorum.

Yok ben illa delphiden çıkacam dersen pyhton derim.
Başlangıç için http://www.gnuenterprise.org/

İsmet Sönmez