[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

---------

[Linux-programlama] Re: Linux programlama tavsiyesi...

From: Yılmaz Uğurlu <yilugurlu_at_gmail.com>
Date: Thu, 1 Nov 2007 09:34:24 +0200

Benim çalıştığım şirkette benze bir yolayrımında bulunuyor. Yazılımları bu
güne kadar hep delphi ile geliştirilmekteydi (Kendimi katmıyorum çünkü ben
web programlama konusunda çalışıyorum, ve linux ve php'ye her konuda ikna
olmuÅŸ durumda ÅŸirketim).

Ancak gelişen teknolojiye ve değişen kullanıcı ihtiyaçlarına cevap vermek
bir noktadan sonra neredeyse imkansız hale geliyor delphi ile, en azından
arkadaşlarımın söyledikleri böyle. Şirket yeni geliştireceği uygulamalara
yeni özellikler katmak istiyor, bir nevi teknolojiye ayak uydurmak istiyor
(örn: mobil araçlar için uygulamalar geliştirmek, kısa sürede eni formatlara
uyumu sağlamak: Açarsak, bir muhasebe uygulaması yazdınız, maliye bakanlığı
yeni bir format ortaya çıkardı xml tabanlı, beyanı muhasebe programı
otomatik olarak aktarıyor maliyenin iş ortamına vs.).

Bu ve pek çok nedenle delphinin yetersiz kaldığını düşündüklerinden yeni bir
platforma geçmeyi düşündüler. Benimde fikrimi aldılar. Tabii ki ben ilk
olarak Java platformunu önerdim diğer arkadaşların önerilerine karşılık
(.Net). Java ve postgresql ile istediğimiz türden uygulama
geliştirebileceğimizi, istediğimiz formata, istediğimiz aygıta, istdiğimiz
ortama (web, masaüstü) belirttim. Bunun yanında c# ile linux ortamında da
yazılım geliştirmenin imkanlı olduğunu söyledim. Birebir olmasa bile belli
bir düzenlemeden sonra uygulamanın linux ortamında da çalışabileceğini
aktardım.

Sonuç MS batmaz .NET olsun oldu. Kimse Javayı ağzına bile almadı. Postgresql
kaynak yok, destek yok vb. mazeretlerle elendi gibi oldu, Firebird ön plana
alındı. Ben de Linux ortamı için destek olabileceğimi söyledim, başkada
çarem yoktu zaten. Oturdum c# ile ilgilenmeye başladım.

Sanırım şu aralar pek çok şirket böyle bir yol ayrımında. Her firma için
kesin bir doğru yoktur büyük ihtimalle ve sonuç olarak şirketler kar
amacıyla çalıştıkları için, firma sahipleri en çok işlerine gelen platformu
seçiyorlar.

01.11.2007 tarihinde Murat Arif ÇELİKER <murat.celiker_at_gmail.com> yazmış:

Yılmaz Uğurlu ~ jabber : metoikos@jabber.org  ~ http://www.2nci.com ~ İzmir