Re: [Linux-programlama] Mysql kolon veri tipi

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Wed 28 Feb 2007 - 14:31:22 EET

Çar 28 Şub 2007 11:13 tarihinde, Erdal YAZICIOGLU şunları yazmıştı:
> Merhabalar,
>
> Elimde raporların girildiği bir tablo var ve bu tabloya formdan servis
> raporu giriliyor. Bu tabloya bir kolon ekleyip servis veren elemanları
> girmek istiyorum. Servis veren eleman bir kişi de olabilir, birden fazla
> da... Formda servis veren elemanlar checkbox ile seçiliyor.
>
> Tablo ya ekleyeceğim sütuna bu verileri implode fonksiyonu kullanarak ve
> virgül ile ayırarak bu servis elemanlarını girmek istiyorum? Sizce
> doğrumudur.
>
> Doğru ise bu kolonun veri tipi ne olmalıdır.

> [...]
en güzel ve basit yaklaşım. Bence eleman tablosu yapıp bu arıza tablosuna
başka ara bir tablo bağlamaktan çok kolay ve rahat. sürekli eleman
değiştirmiyolarsa da sıkıntı yok!
elemanları name=eleman[] şeklinde html'ye yazıp alırsan php'ye dizi olarak
gelir: $_REQUEST['eleman'] şeklinde. Dolayısiyle bunları virgülle
birleştirebilirsin.

Bu anlamda alttaki kodunda tek yanlış
$servis_elemani = array('ali','veli','hasan');
tırnak işaretlerini eksik koyman.