[Linux-programlama] Yanit verme zorunlulugu

From: Turker Gulum (turker.gulum@gmail.com)
Date: Sat 10 Feb 2007 - 01:12:06 EET

Merhaba Liste uyeleri,

Sayin Kanat'in listeye gonderdigi mesaji arsivlerde gorerek okudum.
Esasen linux-programlama listesi uyesi olmadigim icin sadece
arsivlerden takip ediyorum.

Sayin Kanat'in bazi saptamalari var ve bu saptamalar ne yazıkki benim
de yanıt vermemi zorunlu kılıyor.

>LKD, bir kaç kişinin kendi istekleri ve arzuları doğrultusunda
>yürütülüyor. Ben artık buna gönülden inanıyorum. Birbirine yakın olan
>kişilerin kendi kurallarını koyduğu ve geri kalanın da buna uymak
>zorunda olduğu, ukalalığın ve "dünyayı ben yarattım" tarzı yaklaşımların
>topluluğu olmuş "maalesef".

Sayin Kanat liste uyeleriyle bazi inanclarini paylasmis. Kendisine bu
inanclarini dolayli olarak benimle paylastigi icin tesekkur ederim.

Ancak ne yazikki insanlik tarihi kisilerin inanclarinin nasil
yanildiklarinin ornekleriyle dolu. Oncelikle bazi noktalari duzeltmek
istiyorum. LKD her yasal dernek gibi bir tuzuge sahip. Tuzugunde
yazili olan kurallara ve 5253 sayili Dernekler Yasasina uygun sekilde
LKD faaliyetlerini surduruyor. Sayin Kanat'in dus kirikligini da goze
alarak bu gercegi soylemek zorundayim ki "kisiler kendi kurallarini
koymuyor" ama isleyis ile ilgili yasalara uygun calisma yontemleri
benimseniyor.

Ayrica son iki yonetim kurulunun bir uyesi olarak ve bir onceki
yonetim kurulunun yedek uyesi olarak yine Sayin Kanat'i uzecegim cunku
YK icinde simdilik megalomanligi "dunyayi ben yarattim" duzeyine
cikana rastlamadim. Hos zaman zaman aramizda "abi bir gecede butun uye
kayitlarini elden gecirip, eksikleri belirlerim" diyen hayalperest
arkadaslar oldu ama bu ataklarin sonucu da ne yazik ki husran oldu.
Cunku 600-700 uyeli (o zamanlar o kadar uyemiz vardi simdi 900lerde
sayi) bir dernegin uye kayitlarini bir gecede elden gecirecek otistik
arkadas YK uyesi olarak secilmemisti.

Bir de Penguence'de yayinlanan asagidaki yaziyi okumanizi tavsiye
ederim. Hos bir yazidir. YK uyesi ne is yapari eksik olmasin Baris
Ozyurt arkadasimiz yazmisti.

http://edergi.linux.org.tr/?~p=dergi&action=show&which=117

>Bunu yalnızca bir olaydan söylemiyorum. Bugüne kadar listeye attığım
>başka konularda da saçma sapan, sorduğum soruyla alakası olmayan; belki
>de kişilerin gün içindeki stresle kinlerini, öfkelerini listeye
>boşalttıkları günlere denk geldim. Bilemiyorum.. Ama bu, benim yaşadığım
>ilk olay değil.

Bakin acik yureklilikle soyluyorum bu konuda ben de cok muzdaribim.
Ben de uzerinde sorumluluk olmadan (ornegin liste yoneticisi, calisma
grubu yoneticisi, idari kurul uyesi, yonetim kurulu uyesi, sayman,
genel sekreter, yonetim kurulu baskani, denetleme kurulu uyesi gibi)
listelerde insanlari uyarmak konusunda hevesli baska bir toplum
gormedim. Burada toplum derken sadece LKD uyelerini kastetmiyorum.
Akdeniz havasindan midir nedir bilemiyorum, bir listede off-topic bir
durum olsa hemen firca mekanizmasi calisiyor. Hem de sorumsuz kisiler
tarafindan. Bunu ayni kirmizi isikta beklerken sari yandiginda kornaya
basan zevzekler gibi oldugunu dusunuyorum.

Ne kadar cok var degil mi bunlardan? Neyse ki duyarli insanlar da var
aramizda da bu kisileri ozel e-postalarindan da olsa uyarabiliyoruz.
Cunku toplum onunde ifsa edilenlerin hatalarini kabul etmemek ve inat
etmek gibi ikincil bir savunma mekanizmalari da var.

O zaman biz bugunden baslayarak ofkemizi kontrol etmeyi ogrenelim.
Hatta ofkeyle yazdiklarimizi listelere gondermeden bir kez daha
okuyalim. Hatta once kendimizden baslayalim. Yoksa "maalesef"
yazdiklarimizla ilgisi olmayan "kin" ve "ofkelerini" bosaltan mesajlar
atarlar listeye.

>Konuyu ilgiyle takip eden ve bunu belirten arkadaşlara teşekkür ederim.
>Bu, bana "onu yapamazsın, bunu yapamazsın" diyenlere sanırım kapak
>olmuştur. Sırf gelen cevaplar yüzünden kendi projemde bile demoralize
>olabilmemi sağladıkları için de ayrıca teşekkür ediyorum. Eminim, bu
>mesajdan sonra da ama kişisel günlüklerde, ama e-posta yoluyla bir
>şeyler söylenecektir. Bu saatten sonra da ne denirse densin; herkes
>kimin ne olduğunu biliyor.

"Kapak olmak" deyimi hos bir kavram gibi geliyor degil mi? Isterseniz
ne anlama geldigini ben size anlatayim.

Osmanli devrindeki celali isyanlarina dayanir aslinda bu deyim. 16.
yuzyilin ortalarinda Osmanlida sosyal bunalimlar yasanmaya baslar.
Anadolu halki Asya'nin Avrupa'ya gecis yolu uzerinde hareket eden
maldan rant elde ederken bu ticaret yollarinin degismesi nedeniyle
ekonomik sorunlar yasamaya baslar. Ayrica Osmanlinin en onemli gelir
kaynagi olan savaslar da azalmistir cunku artik "denk guclerin
mucadelesi" olmaktadir savaslarda. O zaman da toprak almak
zorlasmaktadir. Hatta "yenildik geldik eyval kelle gitti" gibi
durumlar da soz konusu olmaktadir.

Osmanlinin beyleri de kuvvet kullanarak halktan vergi toplamaya
baslar. Yerel yoneticilerin zulmunu merkezi yonetim engelleyemez. III.
Murat ve III. Mehmet devletin bu memurlarina (beylere yani) karsi
koylulerin silahla mucadele etmesini isteyen fermanlar bile
cikartirlar. Hatta Koroglu bu donemde daglara cikar filan.. her
neyse...

Oykunun diger bolumlerini atlayip sona geleyim.. Sadrazam Kuyucu Murat
Pasa diye bir zat var iste bu devirde ve yakaladigini kuyuya tikiyor
bu adam. En son da kuyuya isyanin liderini atarmis. Atarken de "bu da
kapak olsun" dermis.

Simdi neden bu oykuyu anlattigimi merak etmis olabilirsiniz. Acikcasi
konuyla ilgisi olmayan cumleleri arka arkaya siralayan Sayin Kanat'in
e-postasini okurken en az ben de sizin kadar cok merak etmistim konuyu
nereye baglayacagini. Ama bir yere baglayamadigini gorunce
sasirmistim. Kusura bakmayin konuyu anlamli bir yere baglamak amaciyla
anlatmamistim. :)

>Bilgi almak için kullandığım listelerde, kendimi böyle bir şey yazmak
>durumunda hissettim. Diğer liste üyelerini rahatsız ettiysem özür dilerim.

Uye olmadigim bu listeyi esas ben rahatsiz ettiysem ozur dilerim ama
Sayin Kanat'i listelerde bu tip amigovari mesajlar yazmak yerine genel
kurullarda aday olarak gormek ve yanlis yonetildigini dusundugu
dernege ceki duzen vermeye davet ediyorum. Tabii neler yapacagini da
program olarak hazirlarsa kendisine oy verecekler de ogrenir, destegi
artar.

Saygilarimla

Turker GULUM
Genel Sekreter

Not:
>Alper KANAT (tunix at raptiye.org)
>http://raptiye.org

Sayin Alper Kanat bu arada e-posta adresinizi pek sevdim. raptiye.. O
zaman size raptiyeyi once kendinize batirmanizi sonra baskalari icin
igne mi olur cuvaldiz mi olur insaat civisi mi olur onu denemenizi
tavsiye ediyorum. Ama birsey batirmadan once karsinizdakinin elinde de
raptiye olma olasiligini goze almaniz gerekir.