[Linux-programlama] Bir C Pogramı Nasıl Test Edilir?

From: Çağlar AKYÜZ (caglar@bilkon-kontrol.com.tr)
Date: Sat 10 Feb 2007 - 09:29:33 EET

Bir C/C++ programını nasıl test edebiliriz? Özellikle fonksiyonların ne
zaman ve ne sırada çağrıldığını nasıl takip edebiliriz?

Profiling olarak gprof kullandım ama gprof çok fazla çıktı üretiyor.
Ayrıca kütüphanelere yapılan çağrıları da gösteriyor. Bu da çok fazla
bilgi kalabalığına yol açıyor. Acaba bu iş için kullanılabilecek bir
kütüphane/proje mevcut mu yoksa kolları sıvayıp kendim mi yapmam
gerekecek? Ayrıca kprof tarzı bir program kullanarak iyi sonuçlar
alınabilir mi, çünkü gprof içinde döngüleri de saymak mümkün ama bu daha
da bilgi kalabalığı demek.

Bunlar dışında program akışını test edebileceğim yazılımlar mevcut mu acaba?

Saygılarımla
Caglar AKYUZ

Not: Geliştirme ortamım Eclipse ve QT. Dağıtımım ise SUSE.