Re: [Linux-programlama] Java vs. MS SQL Server 2000

From: Umut Karabudak (ukarabudak@gmail.com)
Date: Sun 04 Feb 2007 - 13:06:09 EET

Selam,
Uygulamanız mimarisi içinde bir uygulama sunucusu (JBoss, Tomcat vs
olabilir) kullanırsanız beraberinde gelen bağlantı havuzu yapısını
kullanabilirsiniz, yoksa kendiniz yazmanız gerekiyor. Ayrıca JTDS
Datasource [1] ,[2] yapısı için bir implemantasyon içeriyor.

[1] http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/javax/sql/DataSource.html
[2] http://jtds.sourceforge.net/faq.html#driverImplementation

Örnek Datasource kullanımı için :
http://tomcat.apache.org/tomcat-4.1-doc/jndi-datasource-examples-howto.html

P.S.: Bence tek bir teknoloji ortamını kullanın, Linux için Java / .Net ise
Windows için de Java/.Net olsun. Düşündüğünüz yapıdaki (Java/.Net karışımı)
proje muhtemelen başarısız olacaktır kaynakların (insan kaynağı) doğru
kullanılamaması yüzünden.

On 2/4/07, Alper KANAT <tunix@raptiye.org> wrote:

> Merhaba,
>
> Üniversite bünyesinde yaptığımız bir proje bünyesinde sahip olduğumuz
> bir veritabanı bulunuyor. Bu veritabanını Windows tarafında .Net ile
> kullanırken, Mac OS X ve Linux tarafında Java ile kullanmayı
> planlıyoruz. Kısa bir araştırma sonucunda internet üzerinde Microsoft'un
> JDBC için sürücüsü olduğunu ve bu sürücü dışında özgür olan
> alternatiflerinin olduğunu öğrendim. Şu anda Microsoft'un sürücüsü ile
> JTDS (http://jtds.sourceforge.net/) arasında gidip geliyorum ve bir
> türlü karar veremiyorum.

> [...]

Umut Karabudak
"Do, or do not. There is no 'try.'"