[Linux-programlama] Java vs. MS SQL Server 2000

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 04 Feb 2007 - 01:40:02 EET

Merhaba,

Üniversite bünyesinde yaptığımız bir proje bünyesinde sahip olduğumuz
bir veritabanı bulunuyor. Bu veritabanını Windows tarafında .Net ile
kullanırken, Mac OS X ve Linux tarafında Java ile kullanmayı
planlıyoruz. Kısa bir araştırma sonucunda internet üzerinde Microsoft'un
JDBC için sürücüsü olduğunu ve bu sürücü dışında özgür olan
alternatiflerinin olduğunu öğrendim. Şu anda Microsoft'un sürücüsü ile
JTDS (http://jtds.sourceforge.net/) arasında gidip geliyorum ve bir
türlü karar veremiyorum.

Karar verememe sebeplerim ve kafamı karıştıranlar şunlar:

1) Her iki sürücüde de ConnectionPooling desteği için bir implementasyon
geliştirilmemiş ve bunun yerine internet'te bulabileceğimiz şeylerin
kullanılması öneriliyor. Bu durumda ne yapmak en doğrusu olur ? Zaten
programın bağlantıyı nasıl kullanması gerektiği konusunda da kafam çok
karışık. Program, bağlantıyı her veritabanına ulaşacağında açıp
kapatmalı mı, yoksa bir kez bağlantıyı açıp ortak bir bağlantı mı
kullanılmalı ? Özellikle ilk yolu deneyip her method için bağlantı açıp
kapatırsam sanırım ConnectionPooling'e ihtiyacım olacak..

2) MS sürücüsünden çekinmemin bir diğer sebebi ise lisanslar. Yeniden
yayımlama için kayıt olunması gerektiğine dair bir bağlantı gördüm
sitesinde. Büyük ihtimalle ücretsizdir ama ara sayfalarda EULA vb.
lisans anlaşmaları görünce sanırım özgür olan JTDS'yi kullansam daha iyi
diyorum.

3) Google Groups'da java gruplarını takip ediyor ve araştırıyorum. Bu
gruplarda, bir çok kişi MS sürücüsü ile sorun yaşadığını, bu sebeple
JTDS'yi tercih ettiklerini yazmış. JTDS, MS bağlantısı konusunda epey
hızlı ve iyiymiş anladığım kadarıyla. Haliyle 1. madde dışında diğer 2
madde JTDS kullanmam gerektiği konusunda beni itekliyor.

1. madde konusunda bana yardımcı olabilir misiniz ? Bağlantının
kullanımı konusunda .Net içerisinde de mantıksal açıdan sıkıntılar
yaşadığım için bu konuda gerçekten bir cevaba ihtiyacım var.

Teşekkürler..

--
Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org