Re: [Linux-programlama] Java vs. MS SQL Server 2000

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 04 Feb 2007 - 14:34:08 EET

Merhaba,

Tomcat'in ne olduğunu bilmiyordum ama bakacağım. Daha önce Java ile
yalnızca MySQL ile bağlantı kurmuştum ama bu kez iş oldukça farklı..
Kendime pooling için bir implementasyon yazma konusunda yeterince
güvenemiyorum. Bu konuda biraz kaynak sıkıntım da var. Örneğin
DataSource'un kullanmayı planladığım ResultSet ve RowSet 'e göre avantaj
veya dezavantajlarını bilmiyorum.

Tek bir ortamı kullanmamamızın sebebi şu.. Projemiz Connect ON-LINE
adında bir proje.. (http://connect.isikun.edu.tr) Projede, basitçe web
arayüzünden haberler giriliyor, grafik arayüzden ise haberler çekiliyor
veritabanından.. Windows'da her ikisi için de .Net kullandık. Linux'da
yalnızca grafik arayüz ile haberlerin çekilmesi sağlanacak. Yani
veritabanına herhangi bir giriş yapmamıza gerek yok, çoğunlukla yalnızca
SELECT sorgusu yapacağız. Bu sebeple farklı teknolojiler kullanmanın bir
karmaşıklığa ya da soruna yol açacağını sanmıyorum.

Linux üzerinde .Net kullanma konusunda da ciddi sorunlarım var. Bana
göre henüz gitmesi gereken uzun bir yol var Mono'nun.. Veritabanı işini
halledebilirsem Java bizim için şu anki durumda biçilmiş kaftan..
Yalnızca veritabanına iletişim sağlama konusunda sizlerin biraz
yardımına ihtiyacım var..

Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org

Umut Karabudak yazmış: