[Linux-programlama] Re: Serrver ile ilgili bilgi

---------

[Linux-programlama] Re: Serrver ile ilgili bilgi

From: Güyçmırat Amanmırat <guychmyrat_at_yahoo.com.tr>
Date: Sun, 23 Dec 2007 18:47:47 +0200

Merhabalar. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. İlla RedHat tabanlı
olmasının bir nedeni şu. Elimde RedHat anlatan bir Eğitim DVD vardı. Ondan
dolayı özellikle Onu tercih ettim. Linux ile ilgili pek bilgim olmadığı
için en iyi dokümantasyon yapabileceğim Sistemi kuruyum dedim. O Yüzden. Ben
ilk önce CentOS 4 kurdum. Ama pek verim alamadım. Çünkü CentOS 4 ile PHP 4
geliyormuş. Onu kaldırıp 5 kurdum ama bu defada ayarlarını yapamadım. Sonra
CentOS 5 indirdim. Ve onu kurdum. 4- e nazaran baya kolaydı. Özellikle LAMP
kurulumunu çok kolay yaptım. O yüzden CentOS seçtim.

1 ) CentOS bilgim ile Debian kullanabilirmiyim ?

   Kısaca Linux bilgim ile ilgili bilgi veriyim. RPM kurmayı, kaldırmayı
biliyorum. Sonrada, bildiğimiz arama, cat, more, ls, touch, ifconfig. gibi
basit komutları biliyorum. Yani, detaylı bir bilgim yok.

2) Debiani şiddetle neden öneriyorsunuz ? CentOS tan artıları nelerdir ? Ben
üzerinde sadece bir site çalıştıracağım. Yani birden fazla site kurmıycam.

Tekrar teşekkür ederim.

  _____