[Linux-programlama] php ile sistem komutlarını çalıştırma

---------

[Linux-programlama] php ile sistem komutlarını çalıştırma

From: veli akcakaya <v.akcakaya_at_gmail.com>
Date: Sun, 23 Dec 2007 16:33:24 +0200

Merhabalar,
PHP ile geliştirilecek bir uygulamada (reboot, kill, vs.) root yetkisine
sahip sistem komutlarını kullanmam gerekiyor. Bir nevi web tarayıcıdan
servislerin yönetimi olarak nitelendirilebilecek bir uygulama olması
planlanıyor. root yetkisine sahip komutları exec ile çalıştırmak istediğimde
reboot: Operation not permitted hatası veriyor. Aynı php uzantılı dosyayı
konsoldan da %/usr/local/bin/php -f /home/veli/public_html/kutu/index.php ile
çalıştırdığımda da aynı hatayı aldım.

Birkaç araştırma sonucunda sudo'yu kurup /usr/local/etc/sudoers dosyası
içerisine izin verilecek komut(lar)a ait bir tanım yapılması gerektiğini
buldum. Ben de sudoers dosyasına
www ALL=NOPASSWD:/sbin/reboot
satırın ekledim. Ancak buna rağmen sonuç alamadım. Neleri eksik yapmış
olabilirim.

Teşekkürler...

--
v e l i   a k ç a k a y a