[Linux-programlama] Re: JSF (Java Server Faces)

---------

[Linux-programlama] Re: JSF (Java Server Faces)

From: Okan Cetin <okancetin_at_gmail.com>
Date: Tue, 18 Dec 2007 14:43:24 +0200

Merhaba,

On 18/12/2007, Mucibirahman Ä°LBUÄžA <mucip.ilbuga_at_gmail.com> wrote:

> Selamlar,
> İlginize teşekkürler.
>
> Sizinde belirttiğiniz gibi anlamsız sorular olmuş ama sorma amacım zaten
> duyduklarım, okuduklarıma birinci ağızlardan anlam katmaktı :) Sayenizde
> katmış olduk... :)
>
> Tek merak ettiğim kullanıcı tarafında herhangi bir eklenti yada program
> kurulmadan doğrudan Firefox üzerinden çalışabiliyormu? Oracle sitesinde
> gördüğüm kadarı ile çok güzel ekranlar sunabiliyor.

 Evet çalışıyor.

Tam olarak işleyiş mantığı nedir? Programı yazıyorsunuz ve bu daha sonra JSF
> tarafından HTML koduna mı dönüştürülüyor? Nasıl çalışıyor yani?

Sunucu tarafli bir teknoloji, html'i de bize uygulama sunucusu veya web
container sagliyor. JSF icin ibm developerswork de guzel bir makale vardi.
Altinda jsf life cycle semasi olan. Onu tavsiye ederim.

Aynı mı bilmiyorum ama Apache'de böyle bir çalışma gördüm...
> http://myfaces.apache.org/

JSF web icin onyuz catisidir diyebiliriz. Apache grubu bildirimlere sadik
kalarak kendince implemente etti ve myfaces cikti.

myfaces ile beraber kullanabileceginiz guzel bircok onyuz teknolojisi var.
Core jsf dururken neden bir de bu onyuz frameworklerini kullanayim dersen,
core jsf e gore etkilesimli sayfalar yapmak daha kolay. Validationlar icin
ugrasmiyorsunuz bile. Yani gunumuz web uygulamarinin olmazsa olmazi olan
sunucu ile asenkron iletisim, bu frameworklerin hali hazirda destek verdigi
birsey.

Sozunu ettigim o frameworklerden bir kaci :
Eski oracle urunu yeni apache projesi olan Trinidad.
Trinidad haricinde icefaces ve richfaces var goze carpan.

Bunlarin component demolarina sitelerinden ulasabilirsiniz.
Ornegin benim su an kullandigim icefaces icin su [1] demoya bakabilirsiniz.
Icefaces ve richfaces in component demolari oldukca etkileyicidir kanimca (:

[1] http://component-showcase.icefaces.org/component-showcase/

Iyi Calismalar,
Okan.

~