[Linux-programlama] Re: explorerin css anlayışına tükürem

From: Necmettin Begiter (necmettin.begiter@gmail.com)
Date: Fri 31 Aug 2007 - 16:12:02 EEST

On 31 August 2007 Friday 14:15:00 Erkin Tek wrote:
> Selam
> http://oyuncukoyun.com siteme bakar mısınız bi?
> ana listede çıkan bannerlar üstte çıkmalı ama background'da ki explorer top
> kelimesini üstüne mi alınır bilemedim, 220px altta gösteriyo!
>
> konqueror, firefox, opera ile beklenen davranış, explorer ile yamuk.
>
> Bu css fln olayları için firefoxun gibi bi eklentisi var mı explorerin?
> bide bu eklenti wine üstünden nasıl kurulur lin4ies gibi bi script ile
> kurmuştum bu ie'yi.
>
> Bireysel terorist fikirler, cinsiyetçi küfürler gelir parmağımın ucuna da
> [...]

Sorunun kaynağı css dosyanız olabilir, çünkü açıkçası oldukça dağınık, neyin
ne olduğunu anlamak zor; ancak index.php dosyanız da olabilir, çünkü
konumlandırmaları orada yapmışsınız.

Ayrıca, sorduğunuz sorudan yola çıkarak bazı tavsiyelerde bulunmak isterim:

İlk body{} tanımlamanızda, background-color yerine background kullanmışsınız,
bir sonraki body *{} tanımlamasında background-color demişsiniz.

body * {} tanımlamasında 12py demişsiniz, pt veya px olması gerekiyor.

body{} tanımlamanızda margin-top 164px vermişsiniz, bu davranış yaklaşım
olarak yanlış (görsel olarak yanlış olmaması ayrı bir konu), body elemanını
her koşulda en üst öğe olarak kabul edip tasarımınızı ona göre yapın; bütün
öğeleriniz konum olarak body'nin içinde olsun (css konumlandırma bakımından);
ayrıca, eğer bir öğeyi istediğiniz belirli bir konuma yerleştirmek
istiyorsanız, bunu çerçeve (border) ve uzaklaştırma (padding) ile yapmayın,
left ve top ile, mümkün olduğunca position-absolute-relative ile yapın
(position sıfatının absolute veya relative olması ayrı bir tartışma konusu,
ama sitenizde bu ikisinden birini seçip ona göre hareket edin).

Öğelerin konumlarını da css içinde belirtin. Öğeleriniz için genişlik ve
yükseklik değerlerini css içinde vermişsiniz, ama konumlandırmalarını
index.php dosyanızın içinde yapmışsınız. Boyut ve konum bilgilerini
birleştirin, ya ikisi de css içinde olsun, ya da ikisi de index.php içinde
olsun.

Bir diğer konu da, ust ve alt kimlikleri ile hazırlanmış iki bölüm var, ama
orta bölüm (pl_mother) sınıf olarak tanımlanmış, neden?

Sorunun nasıl çözüleceğine gelince, ust, alt ve pl_mother bölümlerini
birbirinden bağımsız olarak tarayıcıların nasıl gösterdiklerine baktınız mı?
(bakar mısınız?)

Bir de küçük hata buldum, siteyi http://www.oyuncukoyun.com/index.php şeklinde
çağırınca Anket alanının altında ve Son Eklenen Oyunlar alanının üstünde "en
Yeni index.php Oyunları" diye bir metin çıkıyor..