[Linux-programlama] Re: !!***SPAM***!! Re:Postgresql ve Ram Kullanımı

From: M.Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Fri 24 Aug 2007 - 15:25:11 EEST

windows üzerinde postgresqlde yaklaşık 100 tabloluk ve en az 10 tablonun
her birinde 200 bin - 1 milyon arası kayıtlar tutuyoruz. (linux makinem
arıza yapınca windowsa aldık tüm veritabanını. ben windowsta cok kasar
düşüncesindeydim ama postgresql beni şaşırttı gerçekten. linuxtan belki
%30 daha düşük performans ile çalışıyor şuan ama genede cok iyi. bu
arada 10 aktif client ile çalışan şirket içi kendi yazdığımız bir
uygulama.). bazıları 1 sayfaya yakın SQL lerimiz var. birbirine bağlı
6-7 tablo kullandığımız sqller var ve aylık-yıllık istatistikler
alıyoruz. en babası 3-4 dakika arası sürüyor. 20 bin kayıtın 15 sn de
gelmesi bence birincil alan ve indexlerinizle alakalı olabilir veya
joinler vs.. varsa buraya bi yazarsanız inceleme fırsatımız olur.

iyi çalışmalar
M.Atıf CEYLAN