[Linux-programlama] Re: !!***SPAM***!! Re:Postgresql ve Ram Kullanımı

From: Devrim GÜNDÜZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 24 Aug 2007 - 00:47:57 EEST

Merhaba,

On Fri, 24 Aug 2007, Namık Güngör wrote:

> Söylediğiniz parametreleri 4 kat artırdım.

Öyle birşey yok. Ben parametrelerin adlarını verdim adece; klanı siz
okuyup halledebilirsiniz diye. Bunların "kat" şeklinde bir artışı yok.
Sunucunun belleğine göre birşeyler yapmak gerekli.

PostgreSQL sürümünüzü sanırım yazmamışsınız ama
http://www.powerpostgresql.com/Downloads/annotated_conf_80.html adresinde
PostgreSQL 8.0 için bazı açıklamalar var. Bence bunu okuyun.

> ama maalesef ram de çok az bir artış oldu.
> 20.000 kayıtlık bir tabloya select çekmesi 15 sn. Bu PostgreSQL için
> normal mi?

20K kayıdın içeriğine bağlı ;) Diske bağlı, sorguya bağlı, bir sürü şeye
bağlı...

İyi geceler,

--
Devrim GÜNDÜZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr