[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP ele?tiri

From: Necmettin Begiter (necmettin.begiter@gmail.com)
Date: Fri 03 Aug 2007 - 10:55:17 EEST

On 03 August 2007 Friday 09:39:16 Mahir B. Aşut wrote:
> Devrim bey selamlar,
>
> bir proje için MySQL ve PostgreSQL arasında seçim yapmaya çalışıyorum. Bir
> süredir internet üzerinde çok sayıda kıyaslamayı, test raporlarını
> inceledim ve aşağıdaki çıkarımlarda birleştiklerini gördüm;
>
> - MySQL, okuma ağırlıklı işlerde daha hızlıdır
> - PostgreSQL veri tipleri vb. özellikler açısından daha zengindir
> - PostgreSQL veri bütünlüğünü daha iyi sağlar
> - MySQL için bulunabilecek destek ve kaynaklar PostgreSQL'den daha
> fazladır - PostgreSQL geniş kapsamlı projeler için uygun değildir
> - ...

> [...]

Devrim bey değilim ama ben de bir iki şey söyleyeyim. Eğer daha üstün bir
veritabanı yöneticisi arıyorsanız PGSQL derim, MySQL daha çok ev
kullanıcısına hitap eder durumda. Geniş kapsamlı projeler için PGSQL
MySQL'den daha uygundur. Microsoft'un Linux dağıtımlarına göre daha göz
önünde olmasının sebepleriyle MySQL'nin PGSQL'ye göre daha göz önünde
olmasının sebepleri aynıdır: pazarlama stratejisi ve ev kullanıcısına daha
fazla hitap etme.

Projenizin büyüklüğüne göre tercih yapabilirsiniz, ama eğer seçme şansınız
varsa direkt olarak PGSQL ile başlarsanız ileride başınızın ağrıma ihtimalini
azaltmış olursunuz. MySQL iyi ve güzel değil mi? Elbette iyi ve güzel, ama
PGSQL'den daha göz önünde olması PGSQL'den daha iyi olduğu anlamına gelmiyor.

Ha, MySQL Enterprise Suite (veya buna bir benzer bir ad) satın alırsanız
MySQL'den daha fazla performans alabilirsiniz ;)