[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP ele?tiri

From: M.Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Fri 03 Aug 2007 - 10:26:11 EEST

OKAN ARI yazmış:
> Haklısınız, tabi ki veritabanı tasarımı cok onemli, bu konudaki başarımın
> veritabanını iyi tanımakla ve bu konuda uzmanlaşmakla olabileceği malum.
>
> Bildiğim kadarı ile siz postgreSQL'i yakında tanıyor ve kullanıyorsunuz.
> sahibinden.com, hepsiburada.com gibi okunmanın yazılmadan fazla işlem
> gördüğü yerli sistemlerin yanında, amazon gibi ebay gibi cok daha yuksek
> işlem gucu gerektirsen sistemler de mevcut. Bu tur sistemlerde kullanılacak
> veritabanı MSSQL, PostgreSQL, MySQL, Oracle ya da diger DBMS 'lerden
> hangisi olmalı sizce. Ya da postgreSQL ile bu tur sistemler geliştirmek
> [...]
akadaşlar bilgi vermesi açısından,
okulotomasyon.com
bir bölümünde postgresql bir bölümünde mysql kullanıyoruz.
kesinlikle kayıtsız şartsız postgresqle geçiş yapaıyoruz. fazla datanın
olduğu ve bağlı tablolarda mysql adeta karın ağrısı çektiriyor. sqlinizi
yazarken bile aba mysql bu sqlde neler yapamaz diye kara kara
düşünüyorsunuz. aynıs sqlin postgresqlde sıkıntısız çalışırken mysqlde
sunucuyu kilitlediğine en az 10 kez şahit olmuşumdur. tabi burada
veritabanı tasarımı vs.. olayları girer devereye ancak bahsettiğim cok
basit mantıklarda bile geçerli. mysql (myisam ile ) her zaman için bence
tek taraflı sorgulamalara yarayan ve yüklü işlemlerde bu bağamda iyi
olan ama komplike sistemlerde şiddetle uzak durulması gereken ayrıca
ticari maksatla kullanıldığında ücretinin ödenmesinin gerektiği bir DB
sunucusu. ben normal sitelerde bile gönül rahatlığı ile postgresql
kullanıyorum. Özellikle C kullanıcıları için postgresql apisi cok daha
zengin ve kullanışlı.