[Linux-programlama] Re: Delphi for PHP ele?tiri

From: Devrim GÜNDÜZ (devrim@gunduz.org)
Date: Fri 03 Aug 2007 - 06:07:29 EEST

Merhaba,

On Thu, 2 Aug 2007, OKAN ARI wrote:

> Sizce PostgreSQL web uygulamalarý icin de uygun mu?

Uygun deðil mi? (Parkyeri alýþkanlýðý iþte :) )

> Yani Mysql MyIsam'ýn durumu bana gore malum. SUrekli Insert olan bir
> web aplikasyonudna cok can yakabiliyor. Bu konuda InnoDB ya da
> PosgreSql alternatifinden sizce hangisi daha kararlý bi cozum olur?

Bilmem; InnoDB kararlý bir çözüm olur mu? Fikrim yok pek o kadar. Ama
bakýn fikri olanlar neler yazmýþlar:

http://developer.postgresql.org/index.php/Why_PostgreSQL_instead_of_MySQL

(Adres geçici; ileride arþivlerde iletiyi bulup da sayfaya ulaþamazsanýz
þaþýrmayýn :) )

> sahibinden.com 'un mysql'den sonra oracle'a gectigini ve DB problemlerini bu
> sekilde astýgýný biliyoruz, acaba posgtresql sahibinden.com gibi bir proje
> icin alternatif olabilir miydi?

Sahibinden.com'un sorununu ve neyi çözdüðünü bilmiyorum; o nedenle birþey
söyleyemem sanýrým. Ama bakýn Enver (Altýn) daha dün ne yazdý:

http://enveraltin.com/blog/postgresql/0108071652.html

Onur da ayný gün þunu yazmýþtý:

http://www.yalazi.org/index.php/archives/2007/07/31/orakil-ve-php-yan-yana-olmaaaz/

Daha önce de þunu yazmýþtý:
http://www.yalazi.org/index.php/archives/2007/06/11/postgresql-gol-gol-gol/

Onur Oracle'a kasýyordu önceki sene:

http://www.yalazi.org/index.php/archives/2005/12/07/sevgli-gunluk-orakil-ve-solaris-hedeleri/

Sahibinden.com demiþken; benzer bir site geçen sene yine MySQL'den
Oracle'a geçti; ben PostgreSQL konusundaki düþüncelerini de bildiðim için
açýkca "Yazýk oldu" diyorum. RAC falan demiþlerdi en son; RAC gerektirecek
birþey yoktu orada *bence*.

--
Devrim GÜNDÜZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr