Re: [Linux-programlama] Ruby mi ? Python mu ?

From: Serbulent UNSAL (serbulentu@gmail.com)
Date: Sun 22 Oct 2006 - 17:07:46 GMT

Merhaba,

Söylediklerinizin bir bölümüne katılmakla beraber bir iki yanlışı
düzeltmek istiyorum;

> Ben 2 yildir aktif olarak Python kullaniyorum, ondan once herseyi C++'da
> yaziyordum. Python simdiye kadar karsilastigim en guclu ve eglenceli dil. Bu
> 2 yil icinde genetik algoritmalar, karinca kolonisi optimizasyonu, yuz
> tanima, vs. gibi bilgisayar zekasi tekniklerinden, cesitli ag ve anlam agi
> (semantic web) uygulamalarina, cesitli kitapliklarin C arabirimini
> kullanmaya (mesela Python icinden Prolog arabirimini cagirmak), kendi isimi
> kolaylastirmak icin yazdigim kucuk betiklere kadar herseyde Python
> kullandim; bu dil ve paketleri beni 1 kere bile yari yolda birakmadi!

Ruby ile yapılan işler için
http://www.rubygarden.org/ruby?RealWorldRuby buraya bir göz
atabilirsiniz. Ayrıca burada yer almayan ruby tabanlı güzel bir başka
paket de http://www.bioruby.org/ adresinde bulunmakta.

> Python ile uluslararasi/yerel programlar yazmak, bildigim kadariyla Ruby ve
> Perl'den daha kolay; ozellikle unicode destegi bu dillerden daha fazla
> gelismis.

Evet bir zamanlar Ruby nin unicode desteği biraz sorunluydu. ancak
bildiğim kadarıyla şu an da bir problem yok. sizin karşılaştığınız bir
durum mu oldu ?

> Dokumantasyon ve testlerin yazimi da genelde Python programcilarinin onem
> verdikleri konular, bu sayede yuklediginiz bir paketi kullanmaya en kisa
> surede baslayabilirsiniz.

Çok fazla test kullanan bir insan değilim Ruby de birim testleri var
ancak durumlarını değerlendiremem. Kodun dokümantasyonunun ise fazlası
ile yeterli olduğunu soyleyebilirim.

> Python, Java uzerinde (Jython) ve Mono/.NET uzerinde (IronPython) de
> calisiyor.

http://jruby.codehaus.org/ ve http://plas.fit.qut.edu.au/Ruby.NET/

projeleride benzer işleri görüyorlar.

Python'in Ruby uzerine baska bir avantaji da
> paketlerinin ve dokumantasyonunun (simdilik) Ruby'den daha bol olmasi.

Evet bu söylediğiniz şuan için doğru ancak fark çok da büyük sayılmaz
:) http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=ruby&word2=python

İyi akşamlar , iyi bayramlar

Serbülent ÜNSAL