Re: [Linux-programlama] Ruby mi ? Python mu ?

From: Bugra Cakir (bugracakir@gmail.com)
Date: Thu 26 Oct 2006 - 11:21:10 GMT

Merhaba,

Python dilini yüksek lisans tezinde kullandım. Tez boyunca yazılan tüm
programlar Python
ile yazıldı. Matplotlib grafik çizdirme kütüphanesinden tutun, kendi
yazmış olduğum offline
bir simülatör programa, ağ topoloji haritaları türeten küçük
programcıklara, simülatör sonuçlarını otomatik olarak belirttiğim ftp
sitesine atan "batterys included" kütüphanelere...

Python'la bir ayda yaptığım işi sanırım diğer dillerle dört ayda beş
ayda yapacaktım. Benim için önemli olan burada kısa zamanda
tanımlanmış olan işleri bitirmek, yeni bir iş çıktığı zaman bu işi
yine kısa bir zamanda tasarımını yapıp mevcut yapılmışlara "Entegre"
etmek.
Yani: "ENTEGRASYON KOLAYLIĞI", "DÜŞÜNDÜĞÜNÜ ÇOK DÜŞÜNMEDEN
YAZABİLME", "DİL KARMAŞIKLIĞININ AZ OLUŞU", "SONUÇLARI HIZLI
GÖREBİLME" Python dilinin bana kazandırdıklarıdır. Bunun yanında
Jython'u denedim ancak istediğim özellikleri sağlayamadı. Çünkü Jython
Python'un eski bir sürümünü destekliyordu. Yani Python dilinin şu an
2.5 sürümü mevcut ve siz mevcut bir sürümde yazdıklarınızı eski
sürümlerde veya Jython'da veya IronPython'da çalıştıramayabilirsiniz
ki ben çalıştıramadım. Ancak mevcut CPython implementasyonunda
yazılmış bir kodu yine mevcut CPython serisinde çalıştıramama riski
az. Çünkü community CPython çevresinde toplanmış durumda yoğunlukla.

Ruby'ye gelirsem, Ruby'yi ROR(Ruby on Rails) sayesinde tanıdım.
Ruby'nin dezavantajlarından en önemlisi gördüğüm kadarıyla kodun
karmaşıklık düzeyinin fazla olması. Şimdi ben Java platformunu
tanıyorum, Python'a geçmem zaman almadı çünkü bir platformu tanıyordum
diğerini tanımak için metafor yaptım, yani benzetimlerde bulundum,
kolay öğrendim. Ancak Ruby' de böyle olmadı. ROR sunumlarını
incelerken kodlar içinde kaybolduğumu gördüm. Ancak bu Ruby' nin ifade
gücünün az olduğundan kaynaklanmıyor. İfade gücünün benim gibi orta
düzeyde bir programcının anlayamayacağı kadar fazla, az satırda
ifadesinden kaynaklanıyor olabilir.