Re: [Linux-programlama] Ruby mi ? Python mu ?

From: Erkin Tek (erkintek@fotograf.web.tr)
Date: Sun 22 Oct 2006 - 06:19:38 GMT

Selam,
Bence şüphelerinde son derece haklısın, ikisini gördün mü kaç! Bir dil sana
diğer dillere bulaşabilme özgürlüğü sağlamalı. Pythonu şu an gentoo çevresi
ve en büyük reklam şirketi kullanıyor (google). Fakat C ve türevleri
heryerde, ufak tefek değişikliklerle: JavaScript, ActionScript, Php (belki
C++ veya Java).

Yani okulda yapacağın ödevi hızlı olması için C'de derlerken, arkadaşına
flash'da çalışacak bir fonksiyon yazarsın sonra gelir siten için php ile
geliştirdiğin koda ajax eklersin. Arada sadece kafan php'de değişkenlerin
başına $ işareti gelince bir kaç söz-dizimi hatası alırsın.

Basit yada değil, dünya C sözdizimi üzerinde koşuyor (world is running under
C-syntax).

Python'daki tuple, dictionary ve array php'de çok daha sadeydi -
anlaşılabilirdi. Hepsi için array kullanılıyor. İlk gördüğümde şıp diye
anlamıştım :) Fakat bu python'da iki üç defa okudum, hâlâ gerektiğinde
bakıyorum, bunu nasıl kullanıyorduk diye :(

Python konusunda; C gibi derlemesi de dert oldu, php gibi her web sunucunun
çalıştırmaması da.

Kolay gele

Cts 21 Eki 2006 23:05 tarihinde, Onur şunları yazmıştı: