Re: [Linux-programlama] Ruby mi ? Python mu ?

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 22 Oct 2006 - 17:08:21 GMT

Aklıma gelen bir başka şeyi söyleyeyim. Ruby ile ilgili Türkçe kaynak
fazla var mı bilmiyorum ancak ben Python'a, bu [1] kitap ile başladım ve
çok fazla şey öğrendim. Kitap, Türkçe programlama dili anlatan kitaplar
arasında oldukça başarılı bir kaynak olmuş. Python ile ilgileneceksen
tavsiye edebilirim yani..

Bu arada IdeeFixe'de başka Python kitapları da varmış göz gezdirmek
istersin belki..

Bunun dışında sana söylediğim gibi PIL (Python Image Library) kullanarak
oldukça fazla işler çıkarabilirsin. Ruby'i tam olarak bilemiyorum ama
Python'la ilgili yapabileceğin her işe yönelik bir kütüphaneyi
bulabilmen mümkün.. Örneğin Rhythmbox'ı kontrol etmek için bir Python
kütüphanesi gördüm geçenlerde... Aynı şekilde Jabber için yapılmış, MSN
için yapılmış kütüphaneler de gördüm.

Cevap yazan diğer üyelerin de dediği gibi; önemli olan senin ne yapmak
istediğin ve dilden neler beklediğin..

[1] - http://www.ideefixe.com/Kitap/tanim.asp?sid=FKYO3YQXR07VLI0YF1X4

Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
http://raptiye.org