Re: [Linux-programlama] Açık Kaynak Proje Barındırma

From: Onur (onur.yerlikaya@linux.org.tr)
Date: Wed 08 Nov 2006 - 16:20:11 GMT

Mahir B. Aşut wrote:
> İncelediklerim, birinci dil olarak İngilizce'yi zorunlu kılıyor. Zaten
> platformların tamamı ingilizce. Bu durum, kodlama yapacak kadar
> ingilizcesi olan ancak Türkçe bir paylaşım ortamında kendini çok daha
> rahat hissedecek arkadaşlarımızı engelliyor, hatta önlerini kapatıyor
> (bunu çevremde görüyorum)

Selamlar,

Dışarıdan sohbetinize katıldım ama şunları belirtmek isterim.
Programlama ile uğraşan kişiler artık "zorunluluk" diyebileceğim bir
kavramda öğrenmek zorundalar ve Sourceforge.net gerçekten projeleri
host eden ve destek sağlayan hemen hemen bütün isteklere cevap veren
güzel bir servis. Benim account problemim olmadı oraya ilk girdigimde ve
şu anda yaklasık olarak ~7 adet projem var orada ek olarak güveniyorum
çünkü artık oluşumunu tamamlamış bir servis Sf . Türkiyede bu şekilde
değil de kaç servise güvenebilirsiniz bilgilerinizin verilemeyeceği (
çok az.. ) bu Türkiyede bir çok oluşumu altyapıyı yıkıyor. Hayır Onur bu
böyle değil demeyin sakın. Daha önce Turkforge adında birşey açıp host
ve alanıyla birlikte bu konuya el atan "Tuğrul" arkadaşımız sistemin
gerektirdigi maddi sıkıntıyı defalarca belirtti ama kimin umrundaydı ?
Sadece birşeylere lider olmak için değil onları sürdürmek için de çaba
göstermek lazım derim. Türkiyede ise paylaşım derken kastedilen bir çok
şey var. Bunun boyutlarını tartışmaya listenin gücü yetmez sanırım. :).
Diğer taraftan zorunlu dil ingilizce derken ? Türkçe projelerde
geliştirebiliyorsunuz sadece geliştiricilerin bunu yapması yeterli . Ki
Sizin projeleri barındıracak sunucudan beklentileriniz neler ?

"Svn" veya "cvs" desem ? Türkçe mi ? değil . Diğer taraftan yeni
oluşumları desteklemeksizin yeni oluşumlara yönelmektense ( ki sonuç
getirmedigi icin söylüyorum ) , O çevrenizdeki arkadaşlarınıza siz
destek olun ? Sourceforge.net konusunda :) ya da bir proje lideri
belirleyin. O Projeyi yönetsin. Dosya yüklemek ya da buna benzer şeyleri
yapmak bir proje liderine göre zor olmasa gerek. Demem o ki
Sourceforge.net güzel imkanlar sunan bir yer . He evet Türkiyede
olabilir mi ? Açıkcası beni çok düşündürür. Daha önce böylesi bir atılım
yapılmışken kimsenin sesi çıkmıyorsa bunu düşünmek lazım derim.

İyi çalışmalar dilerim,
Onur Yerlikaya