Re: [Linux-programlama] Neden C de yazmayalim ki?

From: Atif CEYLAN (atifceylan@gmail.com)
Date: Mon 01 May 2006 - 13:25:22 GMT

Guray SATICI yazmış:

> Peki sizin derdiniz nedir?
> Arkadas orda php + gtk konusunda uak bir hata yapmis evet
>
> Php yi hem console dan hemde web arabiriminden kullanabilirsiniz
> Php isinizi gormuyor mu diyelim ??? Console olarak
> Ayrica arkadasin dedigi gibi ... C programinizin ciktisini alir php de
> kullanabilirsiniz
> C ciktisi ile de yetinmem ben diyorsaniz ??
> sql connection la veritabanina C programinizdan gomuverin??
>
> Yapmak istediginiz tam olarak nedir?
> Bence asil onu irdelemek gerek
>

> On 7/25/06, *M.ATIF CEYLAN* <atifceylan@gmail.com
> <mailto:atifceylan@gmail.com>> wrote:

> [...]
arkadaşlar her proje 5 tabloluk 1 saatırlık veritabanı uygulaması oalcak
diye bir şart yok. benim yaptığım işlemler hayli yüklü işlemler.php
hangi kullanıcı tarafından çalıştırılırsa o kullanıcının hakları ile
çalışır ve yetkili kullanıcılar ile çalışması biraz dert.en baştan
dediğim gibi benim derdim çok çok uzun işlemler yapan parogramlarım var
ve bunlar php. konsoldan çalışıyor. web üzerindekiler 1 dakika sürüyor
demiştim bu C ile 20 - 25 saniyeye düşüyor.ger planda yapılan bi ton
işlem var ve işlem yaptığım elimdeki kayıtlar milyonlarca satrlardan
olaşan bi sürü databaselerde tutuluyorlar. her bir veritabanı yaklaşık
10 saat sürüyor. üstelik herbir işlem yapan makinemde 10 süreç çalşıyor.
bu durumda konsolda kesin C ye geçeceğim. webte de ya C yada perl'e.
elimde özel işlere koşan 6 server var ve bunların web üzerinden
girdileri uzun sürdüğünde sistemde yavaşlama oluyor. daha evvelde
bahsettiğim gibi eğer PHP içerisinden bi uygulama çalıştırısam (ki öyle
yapıyorum şuan) o zmaan işlem yüküm dahada bi artıyor.apache+php
yetmiyormuş gibi birde başka uygulama giriyor işin içine...
benim sorunum C ile yazmak onunla bununla yazmak değil. Perl, phyton C
fark etmez ama ben C biliyorum.sorun da bu. oturup bilmediğim bi dilde
yazamam. ayrıca yazsamda neye benzer. C ile yazdığımda güvenlik ile
ilgili nelere dikkat etmem gerekir onu sordum. bunun o kadar zor
anlaşılmaması gerekir diye düşünüyorum. çünkü tüm cevaplarımda ısrarla
nasıl yapılacağı vs. değilde güvenliği nasıl sağlarımdı.diğer
yazdıklarımı okumadan ara cevaplara göre eleştirme yapmazsanız
sevinirim.Neden C de yazmayalim ki? başlığını ilgi çekmesi açısından
yazdım. konu ile alakası yok aslında