Re: [Linux-programlama] Neden C de yazmayalim ki?

From: Emre Aladağ (aladagemre@gmail.com)
Date: Wed 26 Jul 2006 - 07:55:18 GMT

Merhabalar,

Ağ üzerinde de C ile programlar yazmak gerekebilir. Mesela benim PHP ile
yaptığım bir program vardı, yaklaşık 1,800,000, ve belki daha fazla
olasılığı(yaklaşık 40+ değişkenli) teker teker deniyor, uygun koşulları
sağlıyorsa bastırıyordu. Bu da ortalama bir girdi için 1 saat sürüyordu. Bu
yüzden C ile yapmak zorundayım, müsait olduğum bir gün yapacağım kısmetse.
Zamanında bunun yapılabilir olup olmadığını araştırmıştım, bir makale
bulmuştum. Orada anlatılanalrı yapınca olmuştu ama şimdi bulamıyorum o
makaleyi, ayarlarım da silindi diskimi biçimlendirdiğimden dolayı. Ancak,
linux seminerlerinden bir kıta buldum, sanırım bu işinizi görür:

http://seminer.linux.org.tr/konferanslar/ab-2000/apache.ppt
HTML önbellek:
http://72.14.221.104/search?q=cache:A7GTSbDNy0YJ:seminer.linux.org.tr/konferanslar/ab-2000/apache.ppt+AddHandler+cgi-script+.cgi%2Bexe&hl=tr&gl=tr&ct=clnk&cd=2&client=firefox-a

Orada şöyle yazıyordu:
(sanırım) httpd.conf dosyasına şu satırları ekliyorsunuz...

# AddHandler

    * Dosya uzantılarını bir ele alıcıya eşleştirir
          o AddHandler cgi-script .cgi .exe .bin .sh
            AddHandler server-parsed .shtml

Bununla birlikte, C programları çok hız sağlayacağı gibi makineye yakın
oldukları için kötü amaçla kullanılmaları da muhtemel, ama nasıl bir güvenlik
önlemi alınabilir bilemiyorum.

Zaten hem güvenlik yüzünden, hem de işlemcinin çok yorulması açısından ağ
barındırma(hosting) firmaları bu tür programlara izin vermiyor, yani kendi
sunucunuzu kurmanız gerekecek.

Kolay gelsin.