Re: [Linux-programlama] Dosya sahipliÄŸi kontrolu

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Fri 18 Mar 2005 - 09:30:27 EET

On Thu, 17 Mar 2005 22:25:35 +0200, S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr> wrote:
> Selamlar;
>
> Aşağıda açıklaması ile web sayfamda duran zamanında :) yazdığım bir kod
> parçacığı ve açıklaması var. İstediğiniz işleri yapıyor, güzel bir örnek
> teÅŸkil edebilir...
>
> -----------
>
> Verilen dosyaların adını ,uid, gid, mode, boyut ve md5sum bilgilerini
> MySQL veritabanına atan ufak bir yazılım.

Ayni isi bende PHP ve MySQL kullanarak gerceklestirmeye calismistim.
ad, soyad, uid, gid, size ve md5 ini alan ve bunu veritabanina yazan
bir yazilim.

Amacim da sistemde degisen eklenen veya eksilen dosyalari boylelikle
tespit etmek idi.
Bir nevi guvenlik fantezisiydi :)
Tabi benim proje de Caglar Beyin projesi ile ayni kaderi paylasiyor.
Mutlu bir sondan yoksun dogal bir kod olarak kaldi.

Ama istenilirse kodun en dogal halini gonderebilirim