Re: [Linux-programlama] Dosya sahipliði kontrolu

From: S.Çaðlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Thu 17 Mar 2005 - 22:25:35 EET

Selamlar;

Aşağıda açıklaması ile web sayfamda duran zamanında :) yazdığım bir kod
parçacığı ve açıklaması var. İstediğiniz işleri yapıyor, güzel bir örnek
teÅŸkil edebilir...

-----------

Verilen dosyaların adını ,uid, gid, mode, boyut ve md5sum bilgilerini
MySQL veritabanına atan ufak bir yazılım.

Tripwire ve AIDE'ye kızıp oturup kendim yazarım diye başladığım ama öylece kalan bir dosya monitör aracı aslında.
İleride birgün zaman bulursam veritabanındaki veriler ile dosyaları karşılaştırma özelliği de eklemek istiyorum.

C ile MySQL yada mhash ile programlama örneği olabilir. Ayrıca md5 hesaplamak için OpenSSL kütüphanesi de kullanılabiliyor.

[1] http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/projects/stat.tar.gz

Saygılar

--
S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr>