Re: [Linux-programlama] 2 bitlik değişken tanımlama

From: Timur Aydin (ta@taydin.org)
Date: Sun 28 Aug 2005 - 15:55:10 EEST

serdar güler <e141598@metu.edu.tr> writes:

> başka yazılmış databaseleri biraz inceledim, anladığım kadarıyla bu
> veriler -en azından benim gördüklerimde- karakter değişkenler olarak
> tanımlanmış ama aslen 2 bitlik değişkenler ile tanımlanıp bir hayli yer
> kazanımı olabilir gibi geldi. Bu mümkün müdür? tabii mesela insanın
> genomunda 10^7-10^8 arası baz olduğunu da eklersek ne kadar yer kazanımı
> olacağı konusunda bir fikir edinebilirsiniz sanırım.

char array yerine bit field kullanilmasi 4 kat yer hafiza tasarrufu
saglarken, islem gucu gereksinimini cok daha yuksek oranda
artiracagini dusunuyorum. Bunun nedeni bircok islemci mimarilerinde
bit field'lere direkt okuma/yazma erisimi saglayan komutlarin olmamasi
ve bit field erisimlerinin and'leme, or'lama gibi temel islemlerle
gerceklestirilmesi.

Yani 4 kat daha fazla hafiza almanin maliyetinin, bit field
kullanimiyla gerekli olacak daha yuksek islem gucunun maliyeti yaninda
daha dusuk olacagini tahmin ediyorum.

--
Timur Aydin