Re: [Linux-programlama] 2 bitlik değişken tanımlama

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.gen.tr)
Date: Mon 29 Aug 2005 - 15:35:18 EEST

Selam,

Problemi biraz daha açar mısınız?
4 bazlık bütüne dörtlü diyelim. Bu dörtlüler 256 çeşit mi, 24 çeşit mi?
Her halükarda her baz iki bit olacak, her dörtlü 1 bayt ama birinde
256 tabanında bir sayı kümemiz, diğerinde 24 tabanında bir sayı kümemiz
olacak. Dolayısıyla veri girerken de çözümlerken de her dörtlüye belli
bir karakter karşılık gelecek. Yani 2 bitlik bit alanlarıyla, 32 bitlik
çözümlemesi zor int'lerle, bayt sıralaması sorunlarıyla uğraşmayacaksınız.

AAAA -> 0
AAAB -> 1
AAAC -> 2
gibi...

Esen kalın,
Nilgün

Cts 27 Ağu 2005 14:38 sularında, serdar güler şunları yazmıştı: