[Linux-programlama] Re: libjpeg kullanarak boyut deÄŸiÅŸikliÄŸi

From: Volkan YAZICI (yazicivo@ttnet.net.tr)
Date: Tue 23 Aug 2005 - 10:29:39 EEST

Selam,

On Mon, Aug 22, 2005 at 06:11:55PM +0300, Volkan YAZICI wrote:
> libjpeg[1] kullanarak varolan bir resmin boyutunu deÄŸiÅŸtirip ekrana
> basmak istiyorum. Ne hikmetse, konu üzerine internette adam akıllı bir
> tek dökümana bile rastlamadım. Web'de bulduğum bir kaç örneği [2]
> düzeltip çalıştırmayı denediğimde ise SegFault alıyorum.
>
> 2. http://www.crazylogic.net/thumbize/thumbize-1.1/thumbize.c

Programın SegFault vermesi, farklı boyutlarda gerekli bellek alanının
istemi esnasında ortaya çıkıyormuş. (Örneğin 1024x768, 800x600 için
program sorunsuz çalışırken, 640x480 için sorun çıkartıyordu. Bkz.
(*cinfo.mem->alloc_sarray) fonksiyonu. Kaynak: gdb.)

Bunun dışında, kullanılan bikübik interpolarizasyon algoritması da,
işleyişe epey bir kağnı havası katıyordu. Onu da çıkarttım. Sonuçtan
memnunum.

Umarım ileride yolu böyle boş işlere düşen birine yardımı dokunur bu
tırmalama sürecinin. İyi çalışmalar.

--
"We are the middle children of history, raised by television to believe
that someday we'll be millionaires and movie stars and rock stars, but