[Linux-ag] Dumb Terminaller + leased line ---> ADSL

From: Alper Ileri (Antbirlik) (alper@antbirlik.com.tr)
Date: Wed 08 Mar 2006 - 08:38:16 EET

Merhaba Arkadaşlar,

Yardım edebilecek arkadaşlardan sorunuma bir çare bulmasını bekliyorum...

Bulundugum yerde, yani merkezde bir tane SUN makinada solaris 7 var, burada
text tabanlı bir muhasebe programı var.
Burada cisco router'ımız var, dışardan farklı bir şehirden leased line
bağlantı ile text tabanlı dumb terminaller
seri portlar üzerinden bu programı kullanıyorlar.
İki tarafta da Modem seri 33.6 Motorola.

Uzak noktadaki router Cabletron ssr-520.
Dumb terminaller ayrıca Cabletron Access Router'a bağlı. Access Router'da bu
bağlantıyı dumb terminallere dağıtıyor.

Lütfen bakınız :
Şema şu şekilde :

http://www.ruhum.com/rout.jpg

Bu şekilde sistem çalışıyor şu an sorun yok.

Amaç buradaki leased line modemleri kaldırıp adsl modem'e dönmek.
Veya router'ları da kaldırıp, sadece dumb terminaller için access router'ı
bırakıp,
merkez ve karşı taraftaki routerlar yerine ADSL modem+router kullanmak.

bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
nasıl bir işlem uygulanabilir ?

iki tarafta da sabit IP'li adsl hattı ve router özellikli zoom x5 modemler
mevcut.

saygılar