Re: [Linux-ag] Dumb Terminaller + leased line ---> ADSL

From: Sevket Keser (sevketkeser@gmail.com)
Date: Sat 11 Mar 2006 - 19:24:33 EET

Alper Ileri (Antbirlik) wrote:
> [...]
>
> Uzak noktadaki router Cabletron ssr-520.
> Dumb terminaller ayrıca Cabletron Access Router'a bağlı. Access
> Router'da bu bağlantıyı dumb terminallere dağıtıyor.
>
> Lütfen bakınız :
> Şema şu şekilde :
>
> http://www.ruhum.com/rout.jpg
>
> Bu şekilde sistem çalışıyor şu an sorun yok.
>
> Amaç buradaki leased line modemleri kaldırıp adsl modem'e dönmek.
> Veya router'ları da kaldırıp, sadece dumb terminaller için access
> router'ı bırakıp,
> merkez ve karşı taraftaki routerlar yerine ADSL modem+router kullanmak.

konuyla ilgili daha teknik ve detayli bilgi verebilecek arkadaşlar
listede mevcuttur muhtemelen ama, konuyla ilgili ilk aklıma gelenler şunlar,

-Oncelikle adsl asenkron, dolayısı ile telekomunda adsl sevrislerinin
kalitesi düşünülünce F/R hattaki kaliteyi adsl'de
sağlayamayabilirsiniz.bol time out :)
-Telekom noktadan noktaya adsl bildiğim kadarıyla(araştırmadım)
satmıyor.Bu da internetten ortamında güvenlik problemi
oluşturabilir.güvenlik gereksinimizin var ise
vpn yapmanız gerekebilir.
- muhasebe programı tcp/ip tabanlı çalışabilse,kullandığı portu olsa, X5
uzerinde, advance setup > virtual server dan sabit ip de kullanacaginiz
için port yonlendirme yapabilirsiniz fakat seri router
kullandığınıza gore muhtemelen calismiyor sanırım.

düşündüğüm kadarıyla boyle,zor görünüyor ama belki atladığım noktalar
vardır.
listedeki daha deneyimli arkadaşlar belki fikir belirtebilir.

iyi çalışmalar.
Sevket Keser