[Linux-ag] Samba Sorunsalý

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Mon 30 Jan 2006 - 01:36:44 EET

Merhaba,

Debian üzerinde Samba çalýþtýrýp aðdaki Windows makinelerle dosya
paylaþýmý yapmam gerekiyor. Çok karmaþýk bir smb.conf dosyasýna
ihtiyacým yok. Yalnýzca istediðim zaman dosyalarýmý paylaþýma açabilmem
ve transferin Windows'dakiyle ayný (hatta daha hýzlý) olmasý yeterli...
Eskiden gayet rahat bir þekilde fazla bir ayarla oynamadan bunu SWAT ile
halledebiliyordum. Þimdiyse Google'a bakýp, bana listelerde söylenen
baðlantýlara bakmama raðmen bir çözüm getiremedim.

smb.conf dosyam þöyle:

tunix@tunix:~$ cat /etc/samba/smb.conf
# Samba config file created using SWAT
# from 127.0.0.1 (127.0.0.1)
# Date: 2006/01/30 01:13:04

[global]
        netbios name = TUNIX
        workgroup = WORKGROUP
        server string = Debian GNU/Linux
        security = SHARE
        socket options = IPTOS_LOWDELAY TCP_NODELAY
        read raw = yes
        write raw = yes
        max xmit = 65535
        dead time = 15
        getwd cache = yes
        lpq cache = 30

[Muzik]
        path = /pub/Muzik/
        guest ok = Yes

Aslýnda bu kadar seçenek bile yoktu ilk denediðimde... Google'dan
bulduklarým ve denediklerim bunlar ama herhangi bir performans artýþý
saðlamýyor. Oda arkadaþýmdan bir mp3'ü bilgisayarýna indirmesini
istiyorum, anýnda masaüstünde gözükmesi gerekirken 1-2 dk'ya yakýn
transfer veriyor ki MP3'ün boyutu da 3-5 MB birþey.. Ýndirme
penceresinin açýlmasý da bir zaman gerektiriyor. Ayný paylaþým olayýný
Windows'dan yaparsam hýzla ilgili bir problemim olmuyor.

Lütfen bana yardýmcý olun, bu soruna bir türlü çözüm bulamadým.

Teþekkürler..