Re: [Linux-ag] Samba Sorunsalı

From: Cafer ÅžimÅŸek (cfb@cafer.org)
Date: Mon 30 Jan 2006 - 01:42:22 EET

Alper KANAT <tunix@raptiye.org> writes:

> Merhaba,

Selam,

> [...]
>
> [Muzik]
> path = /pub/Muzik/
> guest ok = Yes
>
> Aslında bu kadar seçenek bile yoktu ilk denediğimde... Google'dan
> bulduklarım ve denediklerim bunlar ama herhangi bir performans artışı
> sağlamıyor. Oda arkadaşımdan bir mp3'ü bilgisayarına indirmesini
> istiyorum, anında masaüstünde gözükmesi gerekirken 1-2 dk'ya yakın
> transfer veriyor ki MP3'ün boyutu da 3-5 MB birşey.. İndirme
> penceresinin açılması da bir zaman gerektiriyor. Aynı paylaşım olayını
> Windows'dan yaparsam hızla ilgili bir problemim olmuyor.

Aynı sorunu ben de yaşadım. 100Mbit yerel ağda bile saniyede 300-400k
ile transfer yapılıyordu. Sorun aslında Windows'tan
kaynaklanıyor. Ethernet'in ayarlarından 100mbit full-dublex gibi bir
seçenek var. Bunun varsayılan değeri otomatik olmalı. Bunu değiştirip
Windows'u yeniden başlatırsanız (belki başlatmak gerekmeyebilir emin
değilim) sorun kalmayacaktır.

> Lütfen bana yardımcı olun, bu soruna bir türlü çözüm bulamadım.
>
> Teşekkürler..

Sevgiler

delikanlı adam tahta kurşun kalem kullanır

Cafer 'cfb' ÅžimÅŸek http://cafer.org