Re: [Linux-ag] Secondary dns

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sat 14 Jan 2006 - 23:38:14 EET

>Merhaba
>
> 2 adet statik ip li adsl baglantım var. ( ofis ve evde olmak uzere )
>

> Ofisteki bilgisayarımda Dns , web server ve mail server hizmeti
> var.
>
> Adsl' deki kısasureli kesintiler olmakta, Kesinti
> anında hizmetin evdeki bilgisayarımdan devam etmesini istiyorum.
> Ofisteki bilgisayarım internete cıktıgı anda hizmetin ofisten devam
> etmesini istiyorum.
>
> - 2 Adet primary dns 'mi kurmalıyım ?
> - 2Adet primary dns olunca ilk istegin
> ofisteki bilgisayara yapılmasınmı nasıl sağlarım?

> [...]

Kullanicilar acisindan primary/secondary dns diye bir sey yoktur,
hepsi ayni oncelikte ve onemdedir. Once suna surun deme sansin yoktur.
Biri cevap vermezse, otekine soracaktir zaten.

ikisine de DNS sunucusu kurarsin, aynı domaini tasirlar. Cok istiyorsan,
bunlarin disinda da 3., 4. DNS suculari tutarsin.

mail sunucusunda birincil calizmazsa ikincile gonder demek mumkun.

Kolay gelsin
Mustafa Akgul