Re: [Linux-ag] Bir ilginc ag sorusu

From: İlker Erek Duran (ilker.duran@gmail.com)
Date: Mon 21 Aug 2006 - 13:11:49 GMT

Merhaba,

Epey aradım bulamamıştım, bi arkadaşıma sordum öğrendim :)

Yine ethernet bonding ile bu istediğinizi yapmak mümkünmüş. Ancak
"Link Aggregation" metodunu kullanmanız ve her iki makinede de bu
ayarı yapmanız gerekiyor. Yani 2 adet linux'u 2 farklı porttan
bağlayıp bunu yapabiliyorsunuz. Eğer araya switch giriyorsa switch'in
de bu özelliği destekliyor olması gerekiyormuş.
http://linux-ip.net/linux-ip.pdf linkindeki pdf'i indirip bonding
kısmına bakabilirsiniz.

Güzel bir olay aslında, data replikasyonu gibi konularda kullanılabilir.

Kolay gelsin...

--
İlker Erek Duran
E-posta: ilker.duran@gmail.com

On 8/21/06, İlker Erek Duran <ilker.duran@gmail.com> wrote: > Merhaba, > > On 8/20/06, Goksin Akdeniz <goksin.akdeniz@gmail.com> wrote: > > > > > > > > Bilgisayarima gelen 3 farkli internet connection'i var. Biri PCMCI > > > wireless karttan gelen, bir digeri USB wireless karttan gelen, bir digeride > > > ethernet kartima gelen baglanti. > > > > > Ağ kartınız üzerinden gidecek olan paketleri farklı ağ geçitleri üzerinden > > yollayabilirsiniz. İnternet üzerindeki iletişimi tren gibi düşünün. > > > > Her bir vagonun üzerinde hangi istasyona gideceği ve hangi sırada dizileceği > > yazılıdır. Bu vagonları tek bir güçlü lokomotif yerine daha az güçlü ve daha > > çok sayıda lokomotif ile yolladığınızı düşünün. > > > > Sonuçta tüm lokomotifler varış istasyonuna varında vagonlar ayrılacak ve hepsi > > üzerindeki etikete göre sıralanacaktır. > > > > > Bence bu söylediğiniz doğru değil. Eğer tabii bi yerde SNAT gibi bir > değişiklikle paketinizin içeriğini değiştirmiyorsanız. Ya da > yanılıyorsam nasıl bir teknolojinin bunu yapabileceğini biraz > anlatırsanız sevinirim, böylelikle yeni birşey daha öğrenmiş olurum :) > > > > > Kisaca 3 tane 512 kbps baglantim varsa, ben bunu bir sekilde 1.5 mbps > > > kullanmak istiyorum.. Kesinlikle mumkun olmali.. > > > > > > > Sistemde farklı ağ kartları için farklı ağ yapılandırmaları tanımlanabilir. > > > > Bu durumda her 3 bağlantı farklı ISP ait ise sorun olmadan rahatlıkla 1.5 Mbps > > kullanabilirsiniz. > > > > Tersini düşünürsek üç ağ kartınızın da aynı ISP ait olması durumunda > > yapılandırması farklı olmasa da işe yarayacaktır. Örneğin ağ kartınızın > > farklı bir ip sahip olması, USB modemin DHCP destekli olması ve kablosuz > > bağlantınızda da olması durumunda olacaktır. > > > > Denemesi bedava... > > Valla ben denemeye çalışacağım anlattığınız gibi ama nasıl > yapılacağına dair bikaç ipucu veya keyword verirseniz sevinirim çünkü > daha önce hiç bilmiyordum böyle bir şey. > > Tabii 3 farklı ethernet kartını tek bir ethernet gibi "high available" > kullanabilirsiniz ( ethernet bonding - devrimcim sağolasın :) ). Ancak > bu durumda 3 ethernet tek 1 ethernet gibi çalışır, o da hangisi aktif > ise onun bandwith'ine sahip olur. > > Kolay gelsin... > > -- > İlker Erek Duran > E-posta: ilker.duran@gmail.com > Tel : +90 536 4704200 >